SERES 5 (סרס) קרוסאובר חשמלי חדש – סקירה וחוות דעת
מכונית פנאי חשמלית חדשה הגיעה לישראל, הכירו את – סרס 5 (שם הדגם המלא בסין הוא SERES SF5). את המותג אנחנו מכירים מ-2019 כשהסרס EV3 הגיעה לישראל לראשונה, אז גם התוודענו לראשונה למותג הסיני SERES. זה היה הרבה לפני “המהפכה החשמלית” בארץ, וטרם הגעת עשרות דגמים סינים חשמליים לארץ ישראל וחשמליים בכלל. למי שמכיר את המותג או את הדגם הראשון, אני רוצה לציין, וגם להדגיש, ש”סרס 5″ הוא סיפור אחר, הוא קרוסאובר חשמלי גדול יותר, פרימיום מקצה לקצה, שמשאיר רושם טוב, בנהיגה ראשונה, וגם בנהיגה שנייה, רק שבשנייה, משום שהייתי עם הרכב יותר זמן, אני יכולה לדייק את יתרונות או החסרונות. אבל בגדול, הופתעתי לטובה מהרכב ומשלל מערכות הנוחות שבו.
SERES 5 נוחתת בישראל ב-2 יחידות הנעה, הראשונה אחורית, עם רק 295 כ”ס, והשנייה, בעלת הנעה כפולה, והספק פסיכי למדי של 567 כ”ס. אין לי ספק שכל האנשים שראיתי בימים האחרונים באולם התצוגה החדש של סרס בהרצליה פיתוח (משכית 25), ביום ההשקה, ביום איסוף הרכב וביום החזרת הרכב, הם אנשים שעשו את החישוב הפשוט של כמה כוחות סוס הם מקבלים ב-215,000 שקלים, או בגרסה החזקה, 235 אלף שקלים חלקי 567 כ”ס. בחישוב הפשוט הזה סרס מנצחת ובגדול.
לזה נוסיף, כל מערכת נוחות או אבזור פרימיום שעולה לכם בראש, הרשימה ארוכה, (הסרס 5 משווקת בישראל ברמת אבזור אחת מכובדת), והיא כולה מגיעה מעולמות היוקרה ופרימיום של קטגוריות גבוהות יותר ומותגים, איך נאמר, אירופאיים יותר, שנמכרים במחיר כפול או משולש. ועדיין, עם כל רשימת האבזור המרשימה, ומפרט הביצועים התחרותי מאד, סרס 5 הוא אינה מכונית יוקרה. היא עטופה וגדושה באבזור פרימיום, והיא סופר מעניינת וראויה להשתלב בשוק הרכב החשמלי בישראל, אף על פי המגוון הגדול שפה, אבל את ה”אקס פקטור” שאנחנו מכירים ממותגי יוקרה אמיתיים, את תחושת היוקרה האירופאית, העוטפת, מבודדת, אוחזת, מלוטשת ועשויה היטב מקצה לקצה, את זה אין לה. וזה בסדר, אילו היה לה את כל אלה, היא הייתה עולה 400-500 אלף ש”ח.
מבחינת איכות חומרים והרכבה, או איכות נסיעה היא במקום טוב באמצע, בין הסיניות העממיות למכוניות סיניות מתקדמות יותר, בטווח המחירים שלה. היא לא AUDI, ולא מרצדס, ולכן, בכל הקשור לפרמטרים האלה שציינתי, ההשוואה שלה למותגי יוקרה אירופאיים לא מתאימה.
אהבתי את בקרת האקלים המקיפה, עם האוורור חימום (וגם עיסוי), למושבים הקדמיים. המיזוג חזק ואפקטיבי מאד, גם בימים הלוהטים שאנו עוברים. בקרות אקלים ברכבי יוקרה לא ממזגות ככה והתפעול שלהן לא מפורט ככה, ברובן. אהבתי את מערכת הפתיחה/התנעה/נעילה האוטומטית ברכב – אין בכלל מתג התנעה, וזה עובד טוב, ונוח מאד להתנהל ככה ביום יום, פשוט קמים ויוצאים מהרכב בלי לכבות אף מערכת (תאורה, מזגן, מולטימדיה).
במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה רב תכליתי בגודל 15.6 אינץ’ עם רזולוציה גבוהה, ממשק משתמש לתפעול כל מערכות הרכב, עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, עם כבל. לצד מסך המולטימדיה המרכזי לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ המספק אינפורמציה עבור הנהג, כולל תצוגת כלי רכב בנתיבים סמוכים. מתחת למסך המולטימדיה הגדול נמצאים פתחי מיזוג מרכזיים אותם ניתן לכוון דרך המולטימדיה, הכיוון אינו ידני/מכני, ומתחתם נמצאים 2 משטחי טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, לנהג והנוסע.
עוד אהבתי, את השליטה האבסלוטית והאינטואיטיבית מאד, בכל מערכת ברכב, דרך המולטימדיה. פשוט הייתי צריכה להקדיש כמה דקות של שקט וריכוז, ולגלות את כל מצבי הנהיגה, התפעול, והכיוון האפשריים, של הכל. במסך המולטימדיה הענק, אפשר להגיע למסך ראשי עם כל קיצורי הדרך החשובים לכם, שהגדרתם מראש, לפי רצון הנהג/ת (לחיצה ארוכה על כל פונקציה, וניתן להזיז אותה או למחוק אותם מעמוד קיצורי הדרך), אם תמשכו/תגללו את האצבע מלמעלה למטה. המסך שיורד הוא פאנל ראשי ממנו תשלטו על כך המערכות החשובות לכם, בתפעול מהיר.
יש גם מצלמת 360, ומצלמת חניה שמציגה את נתון המרחק המדויק מהאובייקט שנמצא מלפנינו או מאחורינו. ומערכת שמע חביבה, וסאנרוף פנוראמי ענק, לא נפתח כמובן. רק אל תשכחו לבדוק רכישת או השגת וילון נשלף לגג. קצת התעסקות, אבל בימי הקיץ אתם חייבים וילון לגג הפנוראמי.
ביום ההשקה של הדגם קיבלתי לסיבוב התרשמות קצר את הגרסה המעודנת, עם רק 295 כוחות סוס, ובמבחן הדרכים הייתה זו הגרסה המאוד מאוד חזקה, עם שני מנועים חשמליים, והספק מרבי של 567 כוחות סוס שניצבה מולי. הגרסה הפותחת גם ככה מאד זריזה וחזקה, אז שוו בנפשכם כמה חזקה הגרסה הבכירה. ההאצות שלה חזקות מאוד, חזקות כמו שחובבי רכב חשמלי ירצו להרגיש – הדף חזק, הגוף נצמד אחורה למושב, ותחושה חזקה בבטן ובראש. ברוב המכוניות החשמליות, המשפחתיות המגיעות עם “נגיעות פרימיום”, וקצת ספורטיביות, לא תרגישו את זה, אז מבחינה הזו, סרס 5 “לוקחת בהליכה”. לא הרגשתי האצות חזקות כאלה הרבה זמן. הסרס התגלתה גם כמכונית נוחה שיודעת לשכך מהמורות, גם בעיר במהירות נמוכה, הפתעה טובה.
ההספק העצום של הסרס עם הנעה כפולה, וגם בגרסת ההנעה אחורית, הוא נתון חשוב, כי הרבה אנשים מקהל היעד יעשו את החישוב של מחיר הרכב ביחס לכוחות הסוס שהם מקבלים, ויחסית להספק העצום שמקבלים, המחיר נשמע כמו מחיר “מבצע”.
כמה מילים על מצבי הנהיגה, שכוללים כמובן מצב “ספורט” פסיכי למדי שמרגיש כמו מצב “RACE”. מצב “נורמל” לנוחות גבוהה, מרגיש כמו מצב ספורט, אז בחרתי בו, ולעיתים גם במצב “אקו” חסכוני, שלא מפריע כלל לזרימה בנסיעה. יש גם שליטה במצב הרגנרציה, למצב רגיל ורגנרציה חזקה יותר, שגם לא הפריעה כלל למהלך הנסיעה. מצב רגנרציה שכן תרם לשמירה על צריכת החשמל וטווח חשמלי, עד 420 ק”מ של טווח חשמלי בנסיעה משולבת, ובנסיעה עירונית בלבד תוכלו להגיע גם ל-470-480 ק”מ לסוללת 80 קוט”ש.
זמני טעינה מהירה 20%-80% עד 100 קילוואט, כ-42 דקות
זמני טעינה איטית ביתית 11 קוט”ש (תלת פאזי) – כ-8 שעות
מידות הרכב משפחתיות אולטימטיביות, אורך 4,710 מ”מ, רוחב 1,930 מ”מ, גובה 1,620 מ”מ, ובסיס גלגלים גדול יותר מהמתחרות, באורך 2,875 מ”מ. תא המטען מאחור בנפח 367 ל’, ותא המטען הקדמי (פרנק FRUNK) בנפח 65 ל’. יש מספיק מקום ל3 נוסעים בוגרים מאחור, או 3 מושבי בטיחות.
בטיחות ומבחני ריסוק סרס 5
SERES 5 כולל מערכות סיוע מתקדמות ומצויד ברדאר ובמצלמה קדמיים, ובשני רדארים אחוריים, ע”מ לשמור על הנהג והנוסעים ולסייע בעת חירום. יש בו מערכת בלימה אוטומטית הכוללת זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור רכבים ב”שטח מת” ותנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מצב זחילה ושמירת מרכב נתיב, התראה על ערנות נהג, אזהרה על פתיחת דלת כאשר רכב חולף, בקרת עמעום אורות, בקרת נסיעה במנהרה ועוד.
SERES 5 קיבל 5 כוכבים במבחן הריסוק C-NCAP (מבחני ריסוק סיניים), ועבר תקינה אירופאית לפני כניסתו לשוק האירופאי ולישראל. היבואן טלקאר מצהיר שהסרס 5 צפוי לעבור בחודשים הקרובים גם מבחנים אירופאיים רשמיים בארגון הבטיחות יורו-אנ-קאפ.
מסכמים:
מדובר במותג סיני קטן יחסית, שנכנס לישראל לפני כמה שנים, עם דגם חשמלי לא מוצלח במיוחד, סרס 3, ובהתאם לדגם הזה נבנה מעמדו והמוניטין שלו במספר השנים המועט שנמצא בארץ. הסרס 5 צריך לעשות עבודה כפולה, למי שזוכר את הסרס 3: גם לפתוח דף חדש נקי למותג סרס בישראל, וגם להוכיח שהוא מוצלח וראוי מספיק לקהל ההולך וצומח של חובבי ורוכשי רכב חשמלי בישראל, בשוק מוצף בדגמים חשמליים חדשים.
אם תשאלו אותי, המתחרה היחיד של הדגם הזה הוא MG מארוול R, שבחנתי לא מזמן. אם תשאלו את סרס, המתחרים הם מארוול R, סקודה אניאק, טסלה y שמתחילה ב-219,000₪, וג’נסיס GV60 שמתומחרת כמה עשרות אלפי שקלים יותר, בשל מפרט האבזור הרחב ומכובד מאד שיש לשתיהן.
כך או כך, אם אתם מוכנים לחשמל, ובא לכם מכונית מאובזרת, נוחה, חזקה ומרווחת, כדאי לבדוק גם את הסרס 5.
חשמלי חדש: MG מארוול R הנעה כפולה – סקירה וחוות דעת