SUV חשמלי: סרס SERES M5 (הנעה כפולה) מבחן דרכים

 

סרס SERES M5
סרס M5

 

לאחר שהושק ב-2019, ה-M5 של Seres עבר מתיחת פנים. מה ההבדלים מול הגרסה היוצאת ומה דעתנו על הגרסה החדשה? הכל במבחן שלפניכם

 

רכבי הפנאי החשמליים הסינים כבשו במהירות את לבבות הקהל בישראל, ולא במקרה: הם מציעים שיפור מתמיד באיכות לצד חבילה שקשה להתעלם ממנה: טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב מודרני, טווח נסיעה מכובד ומחירים תחרותיים. ה-Seres M5, רכב פנאי חשמלי שמתבלט בזכות הביצועים שלו, פונה לקהל שמחפש שימושיות, יוקרה וביצועים.

מתיחת הפנים, כך מגדירה אותה החברה, כוללת רשימה מכובדת של שינויים: מערכת החשמל והמנועים הוחלפו לכאלו המבוססים על טכנולוגיות שפותחו יחד עם וואווי. למרות ירידה של כ-15% בהספק ל-489 כ”ס וירידה של 30% במומנט ל-68.8 קג”מ, המספרים בהחלט נותרו מרשימים. הסוללה נותרה בנפח 80 קוט”ש, אך הטווח המוצהר ירד ל ב-33 ק”מ ועומד כעת על 450 ק”מ.

 

SERES M5 PRICE
SERES M5

 

ממדי הרכב השתנו קלות: בסיס הגלגלים גדל ל-288 ס”מ, האורך ל-479 ס”מ, ותא המטען הקדמי גדל ל-80 ליטר. שינויים בתא הנוסעים כוללים הקטנה קלה של לוח המחוונים ל-“10.25. לעומת זאת, הגרסה החדשה מציעה חניה אוטונומית, מצלמה לניטור ערנות הנהג, ומערכת בקרת אקלים שכוללת בישום. העיצוב החיצוני שונה מקצה לקצה, והמחיר בגרסת ההנעה הכפולה אותה קיבלנו למבחן הדרכים, עומד כעת על 244,000 ש”ח – עלייה של 5,000 שקלים לעומת הגרסה היוצאת. גרסת הנעה נוספת נעה באמצעות מנוע יחיד המספק 268 כ”ס, שבה תאלצו לוותר על העיסוי בזוג המושבים הקדמיים ועל התצוגה העילית. מחירה של גרסה זו 224,900 שקלים. 

 

SERES CAR EV
SERES

 

מסתכלים

ה-Seres M5 היא מכונית פנאי בעלת צללית נאה למדי. בחזית מראה נקי שאינו “עמוס” הכולל שבכה קדמית קטנה הממוקמת בתחתית הפגוש ושני כונסי אוויר נאים בצדדיו המשמשים לתיעול האוויר. מבט מהצד חושף פרופורציות נאות למדי: חישוקי ה-“20 ממלאים את בתי הגלגלים, וקו החלונות תחום בפס מבריק שמתרחב בחלק האחורי ליד קורה C. מאחור הותקן מסיט רוח מעל השמשה, ומתחתיה יחידות תאורה המתחברות ביניהן באמצעות יחידה הכוללת את הכיתוב Seres. בלי שום טיפה של ציניות, אם היה מופיע שם שמו של יצרן יוקרה גרמני, לא הייתי מרים גבה. בהחלט נראה שהצליח להם. 

 

סרס 5 החדש
סרס M5 תא נהג

 

מתיישבים

ברגע שהתיישבנו, מושב הנהג נע קדימה לתנוחת הישיבה שהגדרנו לו מבעוד מועד. תא הנוסעים מציג איכות חומרים טובה למדי הכוללת שילוב צבעים נאה, אם כי הייתי מוותר על הפלסטיק דמוי העץ שנראה פחות רלוונטי לאווירה המודרנית שתא הנוסעים מייצר. אותה אוויר מודרנית מתקבלת בעיקר בזכות מיעוט פקדים פיזיים באת הנוסעים. בקרת אקלים? במסך. שליטה בעצמת השמע לנוסע? מהמסך. כיוון תריסי מערכת בקרת האקלים? מהמסך. פתיחת שקע הטעינה? מהמסך. כנראה שבשביל יופי צריך קצת לסבול, אבל למה להקריב מהבטיחות? תנוחת הישיבה במושבים בעלי הכיוונון החשמלי שמציעים עיסוי, חימום ואוורור – טובה. בחזית לוח מחוונים דיגיטלי ברור ותצוגה עילית על השמשה שמשלימה אותו. מסך המולטימדיה גדול, והוא מציג ממשק מהיר ואינטואיטיבי. 

בין המושבים משענת יד רחבה שאינה מתכווננת ומתחתיה תא אחסון. בהמשך הקונסולה תמצאו לא פחות משלושה מחזיקי כוסות, תא נוסף ומטען אלחוטי למכשיר הסלולארי שישמור עליו במקומו גם בעת תאוצה חזקה. נשמע טרוויאלי, אבל כבר נהגתי ברכבים אחרים שהמכשיר פשוט התעופף ברגע שלחצתי על הדוושה הימנית. האבזור הנדיב ממשיך גם לסוככי השמש, שכוללים, פרט למראה כמובן, גם תאורה בעוצמה ובצבעים משתנים. גג תא הנוסעים כולל שמשה ענקית שמכניסה הרבה אור. זה טוב בחורף, אבל בקיץ, ללא וילון שנסגר באופן חשמלי, כנראה שזה פחות נעים. הפתרון מגיע בדמות כיסוי שמש מתקפל שיש להתקין באופן ידני, וזה פחות נוח. טוב נו, לפחות המושבים מציעים עיסוי במידה ותמתחו איזה שריר בעת ההתקנה של הכיסוי. 

 

 

איכות החומרים הטובה שמלפנים ממשיכה גם לסביבת המושב האחורי. המרחב לנוסעים מאחור נדיב – הן לראש והן לברכיים. רצפה שטוחה תסייע לנוסע השלישי לשמור על יחסי שלום עם הנוסעים שלצידו. לרשות הנוסעים מאחור חימום במושבים (שהשליטה עליהם, באופן לא מפתיע, מתבצעת המסך), כיסים בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג, שני שקעי טעינה, משענת יד בגב המושב ותאורה אישית לכל נוסע. 

תא המטען, שנפתח באופן חשמלי (מהמסך כמובן) מסוגל להכיל 367 ליטרים של ציוד. הוא מציג רצפה שטוחה שמתחתיה ערכת ניפוח, שקע טעינה 12 וולט ותאורה. הוספה של ווי תליה ו/או עגינה היו יכולים לסייע קצת יותר לשימושיות. ואם כבר נגענו בשימושיות, ל-M5 יש גם תא מטען קדמי שמסוגל להכיל 80 ליטרים נוספים, וזו נקודה חיובית שראויה לציון. 

 

סרס 5 2025
סרס M5 מבחן דרכים

 

נוהגים

את ה-M5 אין צורך “להתניע” כמו רכבים מסורתיים. הוא נדלק באופן אוטומטי עוד לפני שהתיישבתי במושב הנהג. נסיעה ברחובות תל אביב מציגה את כיול המתלים הנוקשה יחסית, כיול הכרחי לרכב השוקל 2.4 טון שאינו מצוייד במתלים אדפטיביים. את ה-M5  מניעים זוג מנועים חשמליים המפיקים כאמור 489 כ”ס ו-68.8 קג”מ, והביצועים, כצפוי, מצוינים: שעון העצר ייעצר על 4.5 שניות כאשר תגיעו מעמידה ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 210 קמ”ש.

נוחות הנסיעה משתפרת בכבישים המהירים וכיול לתת היגוי המשולב עם המתלים הקשיחים מספקים בטחון גבוה מאחורי ההגה בכבישים המפותלים גם כשתדחקו את ה-M5 לקצה. באותם פיתולים אגב, כל עוד גלגל ההגה לא מיושר לחלוטין, המנועים לא יפיקו את מלוא כוחם, והם ימתינו בסבלנות עד שתיישרו את גלגל ההגה. תכונה זו מוסיפה גם היא לבטחון. טווח הנסיעה בפועל תלוי מאד באופי ובתוואי הנהיגה, וינוע לרוב בין 300 ק”מ ל-400 ק”מ ריאליים. הוספה של פקד נגיש לתגבור הבלימה הרגנרטיבית בזמן אמת הייתה יכולה לסייע בשיפור טווח הנסיעה. 

 

מסכמים

ה-Seres M5 מציע שילוב בין עיצוב נאה, ביצועים טובים וטכנולוגיה עדכנית. לחובתו רשמנו בעיקר את העובדה שתפעול מערכות בסיסיות מתבצע אך ורק דרך המסך והיעדר סוכך חשמלי לגג השמש הפנורמי. אם נכניס למשוואה את המחיר, לא נוכל להתעלם מהעובדה שמדובר בתמורה מצויינת ביחס למה שמציעים המותגים מהצד המערבי של הגלובוס. 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *