טויוטה קאמרי החדשה 2024-25 סקירה וחוות דעת
טויוטה קאמרי 2024 מגיעה לישראל עם עיצוב חדש, מערכת הנעה היברידית מעודכנת ואבזור נוחות ובטיחות חדש. האם זו מכונית המנהלים האולטימטיבית או רכב משפחתי מרווח?
טויוטה קאמרי החדשה, רכב המנהלים (משפחתית גדולה), חוזרת בדור תשיעי חדש לגמרי, עם עיצוב שונה ומושך את העין, בעיקר של חזית הרכב שעברה שינוי משמעותי וקיבלה מראה “ראש פטיש”. שפת העיצוב החדשה של טויוטה, המוכרת גם מדגמי הפריוס וה-C-HR החדשים, ניכרת – עם פנסים ותאורת יום; המידות (אורך של 4.92 מטרים שצמח ב-35 מ”מ), וגם צבע הברונזה המיוחד שאיתו שווק הדגם בעולם (לצד צבעים סולידיים, כמו שחור, לבן וכסוף). בעיניים שלי הרכב נראה רטרו ומגניב, אך בעיניים של אנשים צעירים המראה הכללי יכול אולי להיתפס מיושן.
יחידת ההנעה ההיברידית של טויוטה מדור חמש, היא אותה יחידה מוצלחת שפגשנו בדגמים אחרים במשפחה. בקאמרי היא כוללת מנוע בנפח 2.5 ליטרים, ארבעה צילינדרים, עם הספק משולב גבוה של 230 כוח סוס, והאצה מאפס למאה קמ”ש תוך 7.2 שניות.
לפני שמתקדמים, מילה על טויוטה, אם כל ההיברידיות: היצרנית היפנית מעולם לא נטשה או צמצמה את ההשקעה בדגמים ההיברידיים, והמשיכה לשים את כל הביצים שלה בסל הזה, ולשפר את ההנעה ההיברידית – עד הדור החמישי הנוכחי, שכבר מרגיש הרבה יותר נעים, חלק וזריז, וחשוב מכך, חסכוני ופחות מזהם. בין שהמניעים לכך היו כלכליים ובין שהיו מניעים אחרים, בסופו של דבר זה יצא לטובתה.
בנסיעה בתוך העיר, וגם מחוצה לה, המערכת נכנסת למצב החשמלי אין־ספור פעמים – בכל פעם שאין צורך בהספק גבוה, למשל בשיוטים, בהאטות וגם בנסיעה רגועה עם לחיצות עדינות על דוושת הגז, המערכת משתמשת באנרגיה חשמלית ושומרת על צריכת דלק נמוכה. אפשר לבחור גם לנסוע על חשמל בלבד, בלחיצה על מתג ייעודי לכך, EV MODE, כל עוד הסוללה נטענה מספיק בנסיעה.
הפתעה נוספת הגיעה מכיוון ביצועי הרכב – החל בנוחות המתלים, שעברו כיוון מחדש להתנהגות כביש משופרת, ועד לתחושת ההיגוי שנעשתה מדויקת יותר. הדגם מתאים במיוחד לנסיעות מחוץ לעיר, אבל גם בנוף אורבני הוא משייט בשלווה ובנוחות יחסית. לעיתים תשמעו את המנוע נוהם ולא מרוצה, אם תלחצו ותסחטו את הדוושה, אבל בנהיגה מנהלתית ורגילה הוא ימלא את ייעודו בהצלחה ובשמחה.
טויוטה קאמרי 2024 הוא רכב מרווח, חסכוני, מאובזר וידידותי למשפחה. לא הייתי מקטלגת אותו כרכב מנהלים, כי חסרים לו פאסון או פוזה שיקרצו לאוכלוסיית היעד. הוא לא מנקר עיניים, ותא הנהג והנוסעים שלו סולידי מאוד. אולי מבחוץ הוא פרימיום, אך מבט פנימה יגלה מסך מולטימדיה מלבני בגודל “12.3, ממשק קצת אנמי ולא מעט מתגים פיזיים בסביבת הנהג. מי שסולד ממסכים גדולים ומגאדג’טים ייהנה מהקאמרי דווקא בשל התפעול הנוח והפשוט הזה.
הנסיעה בקאמרי נוחה ואינטואיטיבית, אציין לטובה גם את שדה הראייה הרחב לאחור ולפנים. המושבים מקדימה גדולים, אך כבר ידעתי מושבים תומכים ומחבקים יותר. תא הנוסעים מרווח מאוד, בזכות בסיס גלגלים באורך 2.82 מטרים, ויכול לאכלס ללא מאמץ שלושה נוסעים בוגרים או שלושה ילדים בכיסאות בטיחות. תא המטען גם הוא גדול, בנפח של 493 ליטרים – ומקנה לקאמרי יתרון נוסף כמכונית משפחתית.
טויוטה קאמרי 2024 כולל את מערך הבטיחות החדש של היצרנית – Toyota Safety Sense 3.0 שמקנה לו דירוג בטיחות ישראלי של 7 מתוך 8. מערכת הבטיחות שמתקנת ומיישרת את הרכב חזרה לנתיב במקרה של סטייה עובדת מצוין, וכך גם מערכת זיהוי התמרורים שמסייעת מאוד. את צלילי התראות הבטיחות פחות אהבתי, ותוכלו, אך לא מומלץ, לכבות חלק ממערכות הבטיחות, דרך המולטימדיה.
18 ק”מ לליטר בתנאי מבחן.
טויוטה קאמרי החדשה מוצעת בשתי רמות גימור: LE – הכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי “7, תאורה ראשית LED, חישוקי סגסוגת קלה “17, ריפודי עור סינתטי מחוממים עם כוונון חשמלי לנהג, כניסה חכמה, משטח טעינה אלחוטית, זיהוי רכב בשטח מת ועוד. מחיר – 209,990 שקלים.
הגרסה הנבחנת XLE – כוללת חישוקי סגסוגת “18, מושבי עור מאווררים ומהודרים עם כוונון חשמלי לנהג ולנוסע לצידו, לוח מחוונים דיגיטל “12.3, הגה כוח מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק, מחיר – 226,990 שקלים