VOGE 525DSX (ווג) אופנוע אדוונצ’ר חדש – סקירה וחוות דעת
מאת: אדם אביאל
תמונות: אדם אביאל, יצרן
היא מסתכלת לי בעיניים, אני משיב מבט, היא אומרת לי בלחש, “קח אותי לסיבוב” אני קורץ לה ומחייך, ואז זוגתי בדיוק מגיעה ומנסה להבין למה אני ממצמץ לאופנוע. 8:00 בבוקר, השמש מלטפת את הקווים היפים של ה-VOGE 525, קשה להתעלם מהחזות המרשימה שלו. תמיד חייתי בתחושה שלמשפחת האדוונצרים 500 סמ”ק יש מחסור בחן, אבל ה-VOGE מצליח במידה מסוימת לשנות את המשוואה.
בחזית הטכנית (בכל זאת, אנכי “גבר גבר”), יש מגן רוח מתכוונן בקלות, פנסי ערפל שמגיעים כסטנדרט, שקע כח וחיבור למטען, מסך בגודל 7 אינצ’, ושלל חיישנים וכפתורים שמספקים תמונת מצב טובה ומדויקת בזמן אמת. עד פה מצוין. מתווספים לעניין, 2 מפות ניהול מנוע ASC TCS ו-ABC עם יכולת ניתוק ברכיבת שטח, טיובלס עם מערכת למדידת לחץ אוויר, ונראה שיש פה חבילה אטרקטיבית לקטגוריה זו. מערכות בטיחות כאלו, יש לציין, מספקות הנחה של 700-900 שקל בביטוח.
אני מודע להפרעה, אך מערכת היחסים בין רוכב לאופנוע זה משהו מורכב עם המון רגשות גלויים ומודחקים כאחד. באמצע כל האינטימיות הזו, זוגתי ממתינה בסבלנות ומתבוננת בהומור קל על הנעשה.
כדי לחוש בכלי, החלטנו להצפין לכיוון נהריה. הכבישים פתוחים, האוויר נעים, ואני מתחיל להתלבט עם עצמי, האם “ליהנות מהרכיבה או להתחיל לנתח? מההתרגשות, הראש מתחיל לעבוד כבר מהק”מ הראשון. ניסיתי להרגיש, לחוש, לבחון, ולהגיע למסקנות. זוגתי, כמו בחיים, מרגיעה אותי. מבקשת שאמתין עם הכל ושפשוט אהנה מהרכיבה. כמו ברבים מהמקרים, גם פה היא צודקת (ורזה) ופשוט החלטתי לתת לעצמי להיות נוכח ברגע.
ה-VOGE משייט יפה מאוד במהירות בינעירונית (120 קמ”ש), ומגן הרוח עושה את העבודה. האופנוע מרגיש יציב, המתלים מגיבים טוב במהמורות בדרך, ונותנים בעקיפין תחושת ביטחון בכביש. יש שמועה שאומרת שהכלי הזה יכול להציג גם 190 קמ”ש על הצג. (אבל אנשי חוק אנחנו… ושמרנו על המהירות).
הנה, מצאנו את עצמנו “במועדון ארוחת הבוקר”. עצרנו במקום נחמד מאוד קרוב לים. לאחר ארוחה קצרה, קפה או שניים, שתי מתיחות הגונות למפרקים החלודים והופ, ממשיכים. היעד – חוף הים. כשהגענו לאזור החולי, הורדתי את זוגתי כדי להתחכם ולהגיע ליעד בדרך לא דרך. כשנכנסתי לארגז החול מיד עלה לי חיוך על הפנים, כי ה-VOGE מרגיש מאוד נוח בתנאי השטח. משקלו הקל – 190 ק”ג עושה את ההבדל. חלוקת המשקל שלו טובה, מה שמאפשר לחלקו האחורי לנוע בענטוז קליל על הררי החול. המצמד רך להפליא ורגיש, מה שעוזר לנהל את כוח המנוע בקלות רבה.
נכון, הייתי שמח לזמינות מנוע טובה/גבוהה יותר, אך בסך הכל, לפרקים, הרגשתי שאני על כלי ממשפחת האנדורו. לאחר טבילה בים, המשכנו לטייל לנו בכבישי הצפון. התחושות מתחילות להתגבש אחרי 100 ק”מ פלוס מינוס. אין ספק שמנוע ה-494 טווין מקביל מספק את הסחורה כראוי. בשביל מנוע לא גדול במיוחד בקטגורית ביניים לא סקסית במיוחד, של אדוונצ’רים, אנחנו במקום טוב עם ה-VOGE.
אנחנו בדרך הביתה ואין ספק שהנסיעה בהרכבה מקשה על הכלי ומאתגרת. זה מורגש במיוחד ברמזורים, שרציתי “לפתוח מהר” כדי להתחמק מהרכבים. לאחר כשעה פלוס של רכיבה בכבישים פתוחים אני מתחיל להרגיש את הישבן. לזוגתי שישבה מאחוריי, ה-VOGE 525 מספק שכבת ריפוד נוספת ונעימה מאוד (עוד שדרוג לדגם החדש), דבר שגרר קנאה קלה לישבני הרדום למחצה. אני בחור גבוה למדי, 1.9 מ’, אז התחלתי להרגיש גם את הברכיים אחרי זמן מה, וברור לי שאני לא מייצג פה רוב, הפרופורציות ביננו יוצרות זווית כיפוף חדה בברכיים, ואי נוחות ברכיבה ממושכת. רוכב בגובה סטנדרטי לא ירגיש את זה, כי סה”כ המיקום של המושב ביחס לפגים נכון ותנוחת הגו נוחה ביחס לכידון.
ה-VOGE רצה להקל עלינו וליצור לנו “כרית אוויר” על גבי הפגים כדי להקטין ויברציות ותחושות נימול בכפות הרגליים, ואין ספק שבזה הוא הצליח, אך באיזה מחיר? התחושה מוזרה, בכל פעם שהעברתי הילוך או שחיפשתי את הבלם האחורי. מתרגלים לזה אחרי רכיבה שניים.
זוגתי אומרת לי את מילת הקסם – “קפה”, אז פתחתי מצערת והתחלתי לטפס קצת בעליות ופיתולים. עד לקפה, אדאג להעיר אותה עם מעט הטיות ועיקולים. עכשיו ממש נחמד, הרכיבה מהנה, קלילה ונוחה הכלי זז יפה גם עם רוכב שני, והעברת המשקל נוחה יחסית.
יחס העברת הילוכים בדגם החדש עושה את ההבדל, ה-VOGE מספק יחס העברה גדול מהדגם הקודם שלו ומהמתחרים בקטגוריה, דבר אשר גורם לרוכב ליהנות משליטה טובה יותר ברכיבה טכנית ויש פחות משחק (מיותר) עם ההילוכים. בכבישים הביתה שיניתי את הדרך ורכבנו בתוך הערים לראות מה יש ל-VOGE להציע. ואכן, יש לו. גם כאן משקלו הקל יחסית והמצמד הרך, עם יחס העברת הילוכים משופרת, מעניק לרוכב ניהול נוח ושיוט קל בין מכוניות וברחובות צפופים.
מסכמים
בסופו של יום ולאחר כ-400 ק”מ בקירוב, אני יכול לומר שזהו אופנוע טוב אשר נותן תחושת ביטחון, ועונה על הצרכים הבסיסיים פלוס כמה צרכים לא בסיסיים. כשחנינו, זוגתי שאלה אותי את השאלה היחידה שצריכה להישאל, היית קונה את ה-VOGE 525 DSX?
התשובה פשוטה: אם הייתי עובד במרכז, וגר בפריפריה (עד 50 ק”מ מהעבודה), נוסע לפרקים לפגישות בתוך תל אביב, ובסופי שבוע אוהב לטייל עם האופנוע שלי, ואני לא רוצה לשלם הרבה כסף, אז כן, הייתי קונה את ה-VOGE 525 DSX.
מחיר: 49,900₪
*ויש גם סיבה למסיבה, החודש ה-VOGE 525DSX הוכרז כאופנוע הנמכר ביותר באיטליה.
מפרט ואבזור
נתונים טכניים:
- מנוע: 494, טווין מקבילי, 2 גלי זיזים
- יחס דחיסה: 1:11.5
- הספק: 47.5 כ”ס (KW35) ב 8,500 סל”ד
- מומנט: 50.5 ! NM ב 7,000 סל”ד
- מיכל דלק: 18 ליטר (טווח מעל 400 ק”מ)
- הזרקת דלק: BOSCH
- מתלה קדמי: מזלג הפוך מתכוונן KYB
- מתלה אחורי: מתכוונן 155 מ”מ KYB
- משקל: 190 ק”ג (הקל בקטגוריה)
- גובה מושב: 830 מ”מ
- מרווח גחון: 200 מ”מ !
- בלמים קדמיים: שני דיסקים 298 מ”מ תוצרת NISSIN
- בלם אחורי: 240 מ”מ תוצרת NISSIN
- צמיג קדמי: Metzeler Tourance 110/80-19
- צמיג אחורי: Metzeler Tourance 150/70-17
מערכות בטיחות:
- מערכת ABS דו ערוצית
- מערכת TCS בקרת משיכה
- מערכת ASC סליפר קלאצ’ מקורי
- מערכת TPMS מערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים
- פנסי ערפל מקוריים ומוטמעים כסטנדרט
קוקפיט
- מסך ענק 7″
- שקע USB מקורי
- שקע כח מקורי
- חיבוריות BT
- מד לחץ אוויר אינטגרלי בגלגלים
- משקף מתכוונן
- ג’ק אמצע ומיגונים היקפיים כסטנדרט !
- כפתור לבחירת מצב מנוע (Sport, Standard)
- תצוגת טמפ’ חיצונית, תצוגת מצב הילוכים, צריכת דלק, מתח מצבר, תאריך ושעה, ועוד…
גלריה VOGE 525DSX