הנסיך של המותג: מיצובישי אקליפס קרוס החדש 2022 – סקירה
תמונות: ארתור גינזבורג
קטגוריית רכבי הפנאי שטח המשפחתיים בישראל היא אחת הגדולות ומגוונות בשוק הרכב בארץ. כאשר כל אחד מהדגמים “מנסה לבלוט בדרכו” בין כל השפע המבלבל. בשנים האחרונות השפע הפך מבלבל עוד יותר, כי יצרניות הרכב היו חייבות ליישר קו – מהתקנות המחמירות המחייבות עמידה בפליטת המזהמים, והפחתת צריכת הדלק, כלה בפרמטרים של בטיחות, בהטמעת אבזור בטיחות מתקדם ומקורי של היצרן ברכב, ועד אבזור נוחות כזה ואחר, שבלעדיו רכב משפחתי לא יכול לצאת מפס הייצור, כי הוא לא יעמוד בסטנדרט, ועוד ועוד.
איך בתוך כל זה, רכב יכול להתבלט יותר מאחר?
ליצרניות הוותיקות יש “פור” על פני יצרניות חדשות או מותגים חדשים. מותגים עם שם, ותק ומוניטין טוב ורב שנים, יזכה לאהדת הקהל והעדפה על פני אחרים. היצרנית היפנית מיצובישי, או כפי שאוהדיה מכנים אותה “מיצו”, היא דוגמא טובה לכך.
מיצובישי בישראל משווקת שלושה דגמי קרוסאובר, רכב פנאי שטח, ששלושתם נמצאים ברשימה המכובדת של “רבי המכר” בשוק הישראלי. הצרכן הישראלי, שקנאי מאד לאמינות של רכבו, דבק ביצרנית, ובמותג הוותיק, ובוחר בקרוסאוברים שלו, על אף שאינן מוצעות, נכון להיום, בגרסאות הנעה היברידיות נטענות או חשמליות מלאות.
אחד מרבי המכר האלה, הוא רכב הפנאי הייחודי למראה, מיצובישי אקליפס קרוס החדש, ששווק לראשונה בארץ ב-2018, ונמכר עד היום לכ-7,000 ישראלים, שאמרו, בין כל ההיצע שיש בארץ, אני הולך עם מותג ותיק שאני מכיר. מספר מכובד של כלי רכב לכל הדעות.
השנה, מיצובישי אקליפס קרוס מגיע לישראל אחרי מתיחת פנים, ומקצה שיפורים חיוני וחשוב מאד, הכולל שיפור במראה, בזכות שפת העיצוב העדכנית של מותג מיצובישי ה-Dynamic Shield, שגם הפכה את המיצובישי אאוטלנדר לרכב יפה ומושך את העין. עם מרווח גחון מהגבוהים בקטגוריה (מידות הרכב בפסקה הבאה), וחישוקי 18 אינץ’, עם שיפור הכרחי מאד בשדה הראייה לאחור, בזכות הורדת יחידת התאורה אל מתחת לשמשה האחורית, כך שהיא לא חוצה אותה יותר במרכז, ואינה מפריעה לשדה הראייה לאחור. גם הפנסים האחוריים ודלת תא המטען קיבלו עיצוב חדש, ומקדימה, מגן הפגוש הקדמי חדש, וישנה פריסה חדשה של מערכת התאורה בחזית.
ואם עסקינן בשדה ראייה, בישיבה במושב הנהג/ת ניכר שתרגישו את תנוחת הישיבה הגבוהה, לא תפספסו את מראות הצד הגדולות. חשוב לשדה הראייה מלפנים ולצדדים. הנהג יושב טוב ורואה מצוין, ומה עם היושבים מאחור? להם יש אפשרות לכוון את מערכת משענת הגב בטווח של 16-32 מעלות, ב-8 רמות הטייה. מרגיש ונשמע כמו ברכב מקטגוריית פרימיום.
עוד הבדל גדול נצפה בתא הנהג הנאה למראה, בצבעי שחור ולבן – ממשק המולטימדיה במערכת ה- Connected Car-שופר. זה עוד גולת כותרת באקליפס החדש, נושא שעסקנו בו בהרחבה.
מה עוד התחדש? נוספו 2 רמות גימור חדשות, הכוללות חלון גג פנורמי, שגם יושבי הרכב מאחור יוכלו ליהנות מכניסת אור טבעי. וגרסת Instyle 4X4 הכוללת מערכת 4X4 S-AWC לסיוע בנסיעה בתנאי שטח.
וכך או כך, ב-4 רמות הגימור הקיימות של האקליפס קרוס, נוספו תוספות אבזור נוחות ובטיחות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), זיהוי כלי רכב בשטח מת, פנסי FULL LED ברמת הגימור הגבוהה, Executive, וריפודי עור אפור ותצוגה עלית צבעונית HUD, ברמת הגימור Premium.
המידות של הרכב צמחו, כדי להוות אופציה ראויה למשפחות של 5 נוסעים:
מיצובישי אקליפס קרוס אחרי מתיחת הפנים ארוך מקודמו ב-14 ס”מ ומרווח הגחון גדל ב-2 ס”מ. אורכו הוא 4,545 מ”מ (4.5 מטרים), רוחבו 1,805 מ”מ (1.8 מטרים), גובהו 1,685 מ”מ, ובסיס הגלגלים שלו הוא 2,670 מ”מ (2.6 מטרים), זה נתון חשוב במרווח הפנים, מה שאומר שיש יותר מקום לנוסעים היושבים מאחור. ציינתי את מרווח הגחון שגדל, לאקליפס קרוס 2022, מרווח גחון של 204 מ”מ ו- 215 מ”מ בדגם הארבע על ארבע.
יוצאים לסיבוב (דאווין)
ביום אביבי וחמים, לקחתי את האקליפס קרוס החדש, ויצאתי לסיבוב באזור פורח של שדות ומשתלות באזור השרון, נטשתי את המיזוג ובקרת האקלים לטובת פתיחת חלונות וסאנרוף, נתתי לרדיו להנעים את הנסיעה במוזיקת רקע עכשוית, פתחתי את הסאנרוף, ויצאתי לסיבוב פוטוגני עם הקרוסאובר האדום הבוהק.
המנוע במיצובישי אקליפס קרוס הוא מנוע בנפח 1.5 ליטר, בעל מגדש טורבו. תיבת ההילוכים, CVT חדשה בעלת 8 יחסי העברה קבועים. הספק המנוע הוא 152 כ”ס ומומנט של 25 קג”מ המושג ב-2000 סל”ד.
הנסיעה במיצובישי אקליפס קרוס נוחה בעיר, ונוחה יותר בנסיעה בינעירונית. שיפור גדול מורגש בבידוד רעשי הדרך והרוח. אהבתי מאד את ה“שיפטרים” הגדולים הכסופים להעברת הילוכים ידנית מאחורי ההגה, שגרמו לי לחייך, וגם להשתמש בהם הרבה במהלך הנסיעה. מהדברים הקטנים שעושים את חוויית הנהיגה.
אם יש משהו שאני מעריכה ומעדיפה, זה תאי נהג ונוסעים בהירים, זה מכניס כל כך הרבה אור ומצב רוח לנסיעה. אני יודעת שלתחזק אותם קצת יותר מאתגר, אבל הם שווים את המאמץ (ספוגית הפלא?…), ואת הכסף.
האבזור במיצובישי אקליפס קרוס היה ונשאר מכובד וראוי לקטגוריה:
וכולל, בקרת שיוט ומגביל מהירות הנשלטים מגלגל ההגה, תאורת יום DRL מסוג LED, מראות צד חשמליות משולבות איתות ומחוממות, פנס בלימה מסוג LED במרכז השמשה האחורית, פנסי ערפל קדמיים LED, פנס ערפל אחורי, חיישן תאורה אוטומטי, נעילה מרכזית, אימובילייזר מקורי, בקרת אקלים, חיישן גשם אוטומטי, ו-2 שקעי USB. דגם ה-Executive כולל גם בלם יד חשמלי בעל פונקציית Auto Hold, מראות צד מתקפלות עם איתות מובנה, בקרת אקלים דו אזורית, פנסי FULL LED , KOS – מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופים גדולים ונוחים להעברת הילוכים מההגה, 6 רמקולים, זיהוי רכב בשטח מת BSW, RCTA התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) ונגנון זחילה בפקקים, תוספת של צבע ריפוד פנימי חדש – אפור במקביל לצבע השחור.
מסכמים?
למיצובישי אקליפס קרוס יש קהל יעד גדול, אנשים, גברים ונשים שמעריכים עיצוב חיצוני מיוחד ושונה, נהגים ונהגות שרוצים לעצמם רכב פנאי עם יכולת נסיעה בשבילים, במקרה של טיולים משפחתיים בשבת, ושמבקשים לעצמם שקט תעשייתי של שנים קדימה, בכל הקשור בביקור במוסכים. כל זאת, ותוספות אבזור הנוחות בניחוחות פרימיום, לנהג/ת והנוסעים מאחור, וחבילת אבזור בטיחות מתקדמת ומקורית של היצרנית היפנית.
היצע הגרסאות רחב, וכולל לא מעט אבזור חשוב מרמת הבסיס:
ה-Intense הכולל מערכת Connected Car המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו- Android Auto על גבי מסך צף חדשני בגודל 9 אינץ’ עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות, דיבורית Bluetooth עם תפעול מגלגל ההגה, מצלמה אחורית ושליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה. בנוסף רמת הגימור כוללת חלונות כהים בחלק האחורי (Privacy glass), מסילות גגון, מגבים בעלי מהירות משתנה עם מנגנון השהיה כולל מתזים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור.
עוד באבזור הכלול במיצובישי אקליפס קרוס בקרת שיוט ומגביל מהירות הנשלטים מגלגל ההגה, תאורת יום DRL מסוג LED, מראות צד חשמליות משולבות איתות ומחוממות, פנס בלימה מסוג LED במרכז השמשה האחורית, פנסי ערפל קדמיים LED, פנס ערפל אחורי, חיישן תאורה אוטומטי, נעילה מרכזית, אימובילייזר מקורי, הגה מתכוונן לגובה ולעומק, שקעי 12V בקונסולה המרכזית ובחלקה האחורי של משענת היד, משענת יד מרכזית הכוללת תא אחסון, בקרת אקלים, חיישן גשם אוטומטי, 4 רמקולים ו-2 שקעי USB.
דגם ה- Executive כולל גם בלם יד חשמלי בעל פונקציית Auto Hold, מראות צד מתקפלות עם איתות מובנה, בקרת אקלים דו אזורית, פנסי FULL LED, KOS – מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופים להעברת הילוכים מההגה, 6 רמקולים, זיהוי רכב בשטח מת BSW, RCTA התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) ונגנון זחילה בפקקים, תוספת של צבע ריפוד פנימי חדש – אפור במקביל לצבע השחור.
דגם ה- Panoramic מוסיף על כל אלה גם חלון גג פנורמי כפול הנפתח בחלקו הקדמי עם סוככים פנימיים חשמליים.
דגם ה- Instyle מוסיף גם מושבים דמויי עור, חימום מושבים קדמיים וכוונון חשמלי למושב הנהג.
דגם ה- Instyle 4X4 כולל בנוסף גם מערכת הנעה כפולה מתקדמת 4X4 (S-AWC) הכוללת מתג בורר למצבי נהיגה שונים.
דגם ה-Premium מוסיף גם דיפוני דלתות דמוי עור שחור, מושבי עור יוקרתי בצע שחור או אפור, כוונון חשמלי וחימום לשני המושבים הקדמיים, תצוגה עילית צבעונית – Head Up Display אשר תקרין את מהירות הנסיעה, התראות של מערכות הבטיחות ונתוני נסיעה שונים.
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 החדש מגיע עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט הכוללים 7 כריות אוויר:
TPMS – מערכת לניטור לחץ אויר בצמיגים, ESS – איתות בלימת חירום (הבהוב פנסים אחוריים) ובנוסף:
FCM – מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל. במידה והמערכת מזהה סיכון להתנגשות היא מזהירה בקול את הנהג, ומסייעת בהקטנת התנגשות או, בהתאם למצב, מונעת התנגשות על ידי בלימה אוטומטית של הרכב עד למהירות של 80 קמ”ש בזיהוי כלי רכב נוסע ו-65 קמ”ש בזיהוי הולכי רגל.
LDW – מערכת התרעה על סטייה מנתיב. מערכת זו מתריעה לנהג כאשר היא חשה כי המכונית עומדת לסטות אל מחוץ לנתיב הנסיעה שלה.
AHB – שליטה אוטומטית באורות גבוהים. מערכת זו עוקבת אחרי הפנסים הקדמיים ופנסי הערפל של כלי הרכב המגיעים ממול, כמו גם תאורת הרחוב ורמות האור הסביבתי, ועוברת באופן אוטומטי בין תאורה גבוהה ונמוכה בהתאם.
דגם ה- Executive מוסיף:
מערכת FCM משודרגת, מערכת בלימה אוטונומית המשתמשת ב- 3 אמצעי זיהוי (מצלמה, רדאר ורדאר לייזר) הכוללת זיהוי כלי רכב והולכי רגל ובולמת את הרכב גם בנסיעה בין עירונית ועד למהירות של 180 קמ”ש בזיהוי כלי רכב נוסע.
ACC – מערכת בקרת שיוט אדפטיבית בעלת מנגנון זחילה בפקקים המאפשרת עצירה מלאה של הרכב ללא ניתוק המערכת ותחילת נסיעה עצמאית. המערכת פועלת בהרמוניה עם בלם היד החשמלי בנוסף הדגם כולל מערכת RCTA, התראה על תנועה חוצה מאחור ו-BSW שהינו זיהוי רכבים בשטח מת.
מיצובישי אקליפס קרוס זכה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP ו-97% בהגנה על נוסעים מבוגרים. מיצובישי אקליפס קרוס הפך אחרי מתיחת הפנים של 2022 לקרוסאובר יותר נוח, מאובזר ובטיחותי.
מיצובישי אקליפס קרוס משווק ב-6 רמות גימור, בטווח המחירים, 154,900 – 185,900 ₪
Intense במחיר 154,900 ש”ח
Executive במחיר 159,900 ש”ח
Panoramic במחיר 170,900 ש”ח
Instyle במחיר 171,900 ש”ח
Premium במחיר 180,900 ש”ח
Instyle 4X4 במחיר 185,900 ש”ח
לכל הכתבות על מיצובישי אקליפס קרוס