הראשון בבידור: רויאל אנפילד מטאור 350 – סקירה וחוות דעת
מהתרשמות באולם התצוגה, למבחן אחד על אחד, וקפיצה לאירוע “One ride 2024″ – מטאור 350 של רויאל אנפילד, סקירה וחוות דעת
פגישה ראשונה
כבר באולם התצוגה הוא חיכה שם ומחייך אליי. אני לוקח כמה שניות להסתכל עליו, מדובר בכלי מרשים, עוד לפני שהנעתי אותו. במציאות הוא נראה אפילו טוב יותר מהתמונות. ובכן, התרשמתי מהאופנוע עמוקות, ומבחינתי הוא נכנס לקטגוריה של אופנוע עם אישיות, כזו שאפילו אפשר לתת לו שם חיבה פרטי. העיצוב אולי פשוט אבל יעיל ושימושי מאוד. למטאור יש מראה של שנות ה-80 ואפשר להגדיר אותו היום ככלי בעל עיצוב “רטרו מודרני”. אין מה לעשות, אבל נגיעות כרום תמיד מנצחות ברושם ראשוני.
פגישה שנייה
המטאור 350 שקיבלנו הוא ברמת גימור aurora, הנפח שלו קטן אבל הוא לא מרגיש קטן. תנוחת הרכיבה טובה ונוחה. הרגליים קדימה אבל לא יותר מדיי, כמו בהארלי. הנעתי, וצליל גרגור נעים נשמע. במצב סרק הוא כל כך שקט, שאפילו אפשר לשמוע את פעולת משאבת הדלק מתחתיי. משיכה במצערת והסל”ד עולה, אבל עולה לאט. היה לי מוזר שגם בשחרור ידית המצערת הסל”ד ירד לאט ולקח לו זמן.
זהו אינו אופנוע של “מכת גז” ורעש מהיר ומפחיד מהאגזוז. ההספק שלו, 20 כ”ס, מגיעים ב-6100 סל”ד והמומנט המרבי של 2.75 קג”מ ב-4000 סל”ד. משמע, מרבית הכוח מגיע בסל”ד מאוד נמוך, ובמהירות נמוכה הוא מרגיש בבית.
קל להתגלגל איתו ולתמרן בתנועה צפופה. עוזרים לכך, גובה המושב הנמוך ופרופיל יחסית צר. מנגד, האופנוע מרגיש כבד ולא ברור איך אופנוע בנפח שכזה מגרד את ה-190 קילו (?!)
פגישה שלישית
נפגשנו שוב באירוע “One ride 2024” לקהילת רוכבי רויאל אנפילד. באירוע, גיליתי בעיקר את התשוקה של הרוכבים למותג, ואת ערך הקהילתיות שהיבואן מתחזק. קיבלתי מטאור שילווה אותי בדרכים, ועדכנו אותי עוד טרם יצאנו לדרך, שבאירוע הזה אני לא אעשה שימוש בהילוך ה-6, כי מהירות השיוט היא סביב ה-80-90 קמ”ש. לעלות עם המטאור על כבישים מהירים זה אפשרי, אבל לא קונים את האופנוע הזה בשביל זה. במהירות של 120 קמ”ש זה ירגיש לא נעים, ואתה תוריד את היד לבד מהגז. גם עקיפות מהירות “זה לא הקטע שלו”. זה אפשרי, כן? אבל לא תרצה לכסות איתו מרחקים ארוכים בכבישים מהירים.
למרות שהיצרן מתהדר בתנוחת הרכיבה על הכלי, שאינה על עצם הזנב במלואו, והתנוחה ניטרלית לאופנועי קרוזר, אחרי כחצי שעה, התחושה בכביש מהיר אינה נעימה, על גבול הבלתי נסבלת. יחד עם זאת, אציין לטובה את הגיר הנעים והחלק שעובד מצוין, ומפתיע לטובה לאופנוע בתקציב כזה.
בל נשכח שמדובר באופנוע עם DNA של תת יבשת הודו, כך שגם כאשר חלק מהמסלול היה בדרכי כורכר משובשים, המטאור עמד בזה בגבורה, מבלי לכשכש בזנבו או בחוטמו. הבלם הקדמי הרגיש קצת חלש אבל זה כנראה בגלל משקלו הכבד של האופנוע. צמד הבלמים הם תוצרת חברת ברמבו הידועה לטובה, רק שפה הם זכו לשם הבמה “Bybre”. המטאור אולי מתומחר זול יחסית למתחרים אבל לא תרגישו בחוסר כלשהו או בטעויות של חבלי לידה. הוא מרגיש קסום יותר גם מול מתחרים יקרים ממנו, ויש בו ירידה לפרטים אובססיבית של היצרן.
דברים שאהבנו מטאור:
- יש ג’ק אמצע, שזה מבורך.
- יציאת USB ליד ידית הקלאץ’ – מיקום מעולה.
- צריכת דלק: 7.2 ליטר ל-282 ק”מ – 39 ק”מ לליטר. מגוחך לטובה
- ההנחיה החדשה היא בדיקת מרווח שסתומים כל 10,000 ק”מ.
- מחיר נמוך.
דברים שפחות אהבנו במטאור:
- אגזוז הניקל – הנעל תפגוש בו בזמן ירידה או עליה על האופנוע, ותקבל נשיקות חום מהאגזוז החם.
- כיסוי פתח מילוי הדלק עשוי פלסטיק. מוזר שדווקא עליו חסכו.
- רגלית ההילוכים כפולה וניתן לתפעל אותה גם עם העקב. מרגיש מיותר. במקור, הסיבה לכך, היא שבהודו רוכבים עם כפכפים.
- 5 הילוכים זה לא 6. אבל זה מספיק לאופנוע הזה.
- מהירות בקרת השיוט החכמה היא באזור ה-90-95 קמ”ש.
שנסכם?
עם הרבה אמביציה ותוכנית שיווקית, הצליח להם. רויאל אנפילד הפכו ועדיין הופכים את המותג הוותיק, ומאובק למותג מודרני מלא חיים. ליין האופנועים שהגיעו לאחרונה מהיצרן, מייצגים פשטות, מחד, ועיצוב מרשים ומחיר נמוך מצד שני. את הרוכש הפוטנציאלי לא באמת מעניין המפרט הטכני והם גם יודעים שהאופנוע אינו מושלם. ואנחנו מקבלים פה אופנועים נגישים ומבדרים. זה שאין לו ביצועים מטורפים זה חלק מהמיצוב של היצרן.
המטאור 350 מיועד לרוכבים חדשים או כאלו שחוזרים לרכב, ועל זה תוסיפו את מרכיב ה-LIFE-STYLE שמאגדת בתוכה קהילתיות ותחושת השייכות, והופ, קיבלתם אופנוע עם סיפור. אם אתם מחפשים משהו יותר מיוחד מהמטאור, מומלץ לפזול לדגם הקלאסיק שבעיני מרשים לא פחות, ובכלל, נחמד שליצרן יש אפשרויות מגוונות עם אותו קונספט, כך שלרוכב נשאר רק לבחור את האופנוע הנכון לדרך שלו.
דגמים
FIREBALL – צבע אחיד חלק או מבריק ומט, ללא תוספות, גלגלים יצוקים. במחיר – 26,990 ₪
STELLAR – צבע שחור מט אגזוז מבריק, משענת גב, גלגלים יצוקים. במחיר – 27,990 ₪
SUPERNOVA & aurora – צביעה רבת גוונים, אגזוז מבריק, משענת גב, משקף רוח, גלגלים שפיצים או יצוקים. במחיר – 28,990 ₪
*המחיר ללא אגרות רישוי.
שלוש שנות אחריות ללא הגבלת ק”מ בכפוף לתנאי האחריות של היצרן.
אביזרי אפטר מארקט
ארגז צד קטן בצד ימין ותושבת ייעודית עבורו.
משענת גב, משקף רוח, כיסא טורינג נוח יותר.
מפרט
מנוע חד צילינדר בנפח 349 סמ”ק בעל קירור אוויר ושמן.
משקל 191 קילו.
גובה כיסא 765 מ”מ.
מרווח גחון 170 מ”מ.
בלמים: אחורי דיסק, קדמי דיסק (BYBre מבית Brembo).
מקדימה מתלים טלסקופיים ומאחורה Twin shock (באחורי ניתן לכוון עומס קפיץ).
גלגל קדמי במידה 19″, גלגל אחורי במידת 17″ (שפיצים או יצוקים בהתאם לתת דגם).
מיכל דלק 15 ליטר.