לקסוס ישראל מתחילה בשיווק ה-IS 300h החדשה, מכונית הספורט סדאן היברידית, החל מ- 229 אלף שקל
לקסוס IS 300h מצוידת במערכת הנעה אחורית היברידית מלאה המשלבת בין מנוע חשמלי חזק לבין מנוע בנזין ארבעה צילינדרים, בנפח של 2.5 ליטר. המנוע מפתח 223 כ”ס ב-6000 סל”ד, המאיצים את המכונית מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 8.4 שניות.
ה-IS 300h מבוססת על מערכת Full Hybrid המאפשרת שימוש במנוע החשמלי בלבד במהירות של עד 50 קמ”ש, לנהיגה שקטה ורמת פליטת מזהמים אפסית. מערכת זו אינה דורשת הטענה חיצונית ומאפשרת חיסכון ניכר בדלק על ידי שימוש של של- 30% מהזמן בנסיעה חשמלית . המנוע משודך לתיבה אוטומטית רציפה (E-CVT) בעלת 6 הילוכים ומצב החלפת הילוכים ידנית באמצעות מנופים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה.
ה-IS מצוידת בבורר מצבי נהיגה הכולל 3 מצבים: ECO, NORMAL, SPORT ובנוסף כפתור למצב EV-Mode לנסיעה באמצעות המנוע החשמלי בלבד. המערכת משנה את כיול המנוע, בקרת היציבות וההגה בהתאם למצב הנהיגה שנבחר ומתאימה את אופי הנהיגה לדרישת הנהג, ואף כוללת כולל מחולל “סאונד ” ייחודי לצליל המנוע. בנוסף, המתלים שופרו בדגם החדש, לטובת נוחות הנסיעה.
מה השתנה – עיצוב חיצוני
פנסי הרכב הקדמיים רחבים יותר ופונים לכיוון מרכז הרכב, בכך הם יוצרים רצף עם פנסי ה- LED ליום בצורת L. גריל שעון החול המעוצב מחדש נראה שרירי יותר, עם חלק תחתון רחב יותר, למראה ספורטיבי ודינמי עוד יותר. העיצוב החדש תורם לזרימת אוויר אופטימאלית סביב הרכב.
מאחור, ניתן להבחין בפגוש חדש המסתיר את מערכת הפליטה כנהוג ברכבי לקסוס ההיברידים, בתחתי הפגוש גימור מתכתי מעוצב.
הפנסים האחוריים מציעים עיצוב דינמי ואלגנטי ומחולקים לשלוש שכבות תאורה בתצורת L הייחודית ללקסוס. יחידות התאורה החדשות מאפשרות נראות טובה יותר וחסכון בצריכת החשמל.
הדגם החדש מציע ג’אנטים חדשים וספורטיביים בקוטר “17 הנועלים צמיגי אל-תקר (Run Flat) לבטיחות מקסימאלית ונוחות לנהג.
חלל הפנים
כשנכנסים לתא הנוסעים, ה-IS החדשה מספקת חוויה אופטימאלית הכוללת ישיבה נוחה וחלל שקט, איכות חומרים והרכבה מהגבוהות בתעשייה לצד יכולת ספורטיבית והנאה מנהיגה.
תא הנוסעים כולל סביבה ממוקדת-נהג ומושלמת מבחינה ארגונומית. מושב הנהג תוכנן לנוחות מרבית ולתמיכה צידית משופרת. גם נקודת המותן של המושב וגם זווית ההטיה של גלגל ההגה, שעוצב בהשראת ה-LFA, נמוכות והטווח לכוונון המרחק של גלגל ההגה גדול, ליצירת תנוחת נהיגה ספורטיבית.
היברידית – פחות זיהום פחות דלק
ביצועים טובים ונתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים
המנוע פועל בשיטת Atkinson cycle עם מערכת הזרקת דלק D-4S, Dual VVT-i ומערכת גזי פליטה (EGR) ביעילות גבוהה. מערכת זו מכוונת להשיג פליטת CO2 של 103 גר’/ק”מ, וצריכת דלק משולבת של 22.2 ק”מ/ליטר.
מערכות בטיחות מתקדמות
פרט להגנה הפסיבית של ה-IS, אשר זכתה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-Euro ncap, ה-IS החדשה כוללת את חבילת ה-LSS+ של המותג.
חבילה זו כוללת מערכת לסיוע במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ומביאה למתיחת חגורות הבטיחות, הגברת עוצמת הבלימה ובלימה אוטונומית במקרה הצורך. עוד כוללת החבילה: בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, מכסה מנוע אקטיבי להפחתת הפגיעה בהולכי רגל (Pop-Up Hood), מערכת התראה על סטייה מנתיב הכוללת פונקציית שמירה על מרכז נתיב – Lane keep assist והתראה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורי תנועה ו-8 כריות אוויר.
לקסוס מציעה לראשונה בישראל רמת גימור גבוהה במיוחד הנקראת High-Premium. רמת גימור זו תציע גם את מערכת המולטימדיה המתקדמת של לקסוס, הכוללת מסך רחב בגודל “10.3 המציג את כלל פונקציות הרכב ומאפשר פיצול המסך לתפריטים שונים. המסך נשלט באמצעות ממשק ה-Remote Touch המוכר מדגמי לקסוס הבכירים.
מערכת השמע היא גולת הכותרת- מערכת סראונד מבית Mark Levinson””, ממותגי הסאונד היוקרתיים והאיכותיים בעולם, הכוללת 15 רמקולים ו- DVD. המערכת נבנתה במיוחד עבור ה-IS ומייצרת חווית שמע שאין שנייה לה.
15 הרמקולים כווננו כל אחד בנפרד ומייצרים ביחד 5.1 ערוצים לסראונד דיגיטלי ועוצמתי במיוחד. טכנולוגיית GreenEdge™ בכל רמקול מאפשרת נצילות חשמל טובה יותר מבלי לפגוע בעוצמת השמע של המערכת.
ה-IS 300h תוצע בישראל ב- 3 רמות גימור:
1. רמת האבזור הבסיסית Luxury כוללת מושבים ספורטיביים בריפוד Tahara משולב בד כולל חימום למושבים הקדמיים, מסך 4.2 אינץ’ צבעוני בלוח השעונים, מסך 7 אינץ’ צבעוני לשליטה על מערכות הרכב, מערכת שמע הכוללת חיבור USB, Bluetooth ו- 6 רמקולים, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית נשלטת באמצעות ממשק מגע, פנסי LED קדמיים עם מערכת שטיפת פנסים, מראה פנימית מתכהה ומראות צד מתקפלות חשמלית, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישן אורות, חיישן גשם, בורר מצבי נהיגה, העברת הילוכים ספורטיבית מההגה, שעון אנלוגי עם תאורת רקע בטכנולוגיית LED, תאורת יום מתחת לפנסי החזית, ופנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, חישוקי מגנזיום “17, חבילת בטיחות LSS+, 8 כריות אוויר עם פתיחה מבוקרת, מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל, צמיגי Run Flat. מחיר: 229,000 שקל.
2. רמת אבזור Premium הכוללת בנוסף מושבים בריפוד עור מלא, מושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי (8 מצבים) ו-2 מצבים נוספים לגב התחתון במושב הנהג, חלון גג חשמלי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, מערכת פתיחה-נעילה-התנעה ללא מפתח (Keyless), פנסי LED קדמיים בעיצוב מתקדם ודיפוני פנים בגימור מטאלי. מחיר: 265,000 שקל.
3. חבילת High Premium הכוללת מערכת סראונד מובחרת מבית Mark Levinson הכוללת 15 רמקולים ונגן DVD, מסך בגודל 10.3 אינץ’ בטכנולוגיית Remote Touch, מצלמת עזר לחניה וחיישני חניה אחוריים וקדמיים מקוריים עם חיווי על גבי המסך המרכזי הגה עם כוונון חשמלי (אנכי ואופקי), אוורור למושבים הקדמיים, מראות צד מתכהות ומתקפלות אוטומטית בעת נעילת הרכב, חבילת זיכרון למושב הנהג ומערכת Easy Access לכניסה/ יציאה קלה ממושב הנהג, ההגה והמראות ודיפוני פנים בגימור עץ יוקרתי . מחיר: 295,000 שקל.
לקסוס IS 300h החדשה מציגה עיצוב מחודש לחזית הרכב, ליחידות התאורה האחוריות ובחלל הנוסעים. היא מציעה כסטנדרט את חבילת הבטיחות LSS+ ומושקת במחיר כניסה חדש, החל מ-229,000 שקל.
ה-IS החדשה תושק באולמות המכירה של לקסוס ברחבי הארץ החל מיום חמישי, 7.12.
דרור גורלניק, מנכ”ל לקסוס ישראל, מציין כי: “מאז השקתו בישראל, זוכה דגם ה-IS להצלחה גדולה וכיום הוא אחראי לכ-20% ממכירות המותג בישראל. אנו צופים כי בתוך שנה יימכרו מעל 300 מכוניות מדגם זה”.
ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011.
כתבת רכב צרכנות ולייף סטייל, ומובילת דעת קהל בתחום ב-12 שנים האחרונות.
שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.
כל הפוסטים של ענת דניאל