השקה: גרסת רואדסטר למכונית הביצועים אודי R8 Spyder
540 כוחות סוס, מ-0 ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות. אודי R8 ספיידר טסה לארץ עם מנוע V10 ובלי גג
הדור השני של ה-R8 מוצע בישראל עם מנוע V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר מציע הספק שיא, המוכר מהמועדון המצומצם של מכוניות על, של 540 כ”ס, המגיעים בסל”ד שיא של 7,800 סל”ד. שיא המומנט האדיר עומד על 54.9 קג”מ המושג ב- 6,300 סל”ד. זאת ועוד, על מנת לשפר את היכולות הספורטיביות והדינמיות של ה- R8 ביצעו מהנדסי Audi מספר שינויים טכנולוגיים במנוע המספקים יכולות גבוהות יותר לצד יעילות משופרת.
מנוע ה-V10 החדש כולל מערכת הזרקה כפולה, ישירה ובלתי ישירה המיועדת לספק כוח זמין יותר ללחיצת דוושה וחיסכון בצריכת דלק. המנוע האדיר כולל גם מערכת ניתוק צילינדר לפי דרישה (ACT). כל אלו מאפשרים ל-R8 להשיג הרבה כוח מהמנוע לצד השגת חיסכון בצריכת הדלק ופליטת המזהמים.
ה-R8 מספקת תאוצה מאפס למאה ב- 3.5 שניות בלבד. עד למהירות של 320 קמ”ש מוגבלת אלקטרונית. מנגד, כמתחרה שזכתה אינספור פעמים בתחרות הספורט המוטורי Le Mans הדורשת לצד מהירות גם חיסכון בדלק, מציגה ה- R8 צריכת דלק טובה משל קודמתה ועומדת על 11.4 ליטר ל- 100 ק”מ.
ל-Audi R8 Spyder ביצועי ספורט בזכות מרכב קרבון אלומיניום אולטרה קל לצד מנוע V10 אטמוספרי. כראוי למכונית ספורט טהורה ה-R8 מציעה את ה-DNA של Audi המוכר ממסלול המרוצים. שילוב בין מרכב קשוח אולטרה קל המשלב קרבון ואלומיניום, לבין מנוע חדש עתיר כוח הנמצא במרכז הרכב, במטרה למקסם יכולות דינמיות והיגוי חד בזכות מרכוז מסת הרכב. לאלו אפשר להוסיף את הגרסה המתקדמת ביותר של הנעת quattro® שנבנתה במיוחד עבור ה- R8, היכולה להעביר את כל כוח המומנט לציר הקדמי או האחורי לפי צרכי הנהיגה, על מנת לשפר את היכולות הדינמיות.
אודי R8 ספיידר – עיצוב
העיצוב החיצוני של ה-Audi R8 Spyder החדשה ממשיך אבולוציונית את העיצוב האייקוני של הרכב שהדהים את העולם כששוחרר לראשונה כמכונית קונספט לפני כ-11 שנה, עם פרשנות דינמית יותר.
אורכה: 4.42 מטר
רוחבה: 1.94 מטר (תוספת 4 ס”מ)
גובהה: 1.24 מטר
בסיס גלגלים של 2.65 מטר.
מידות אלו מקצינות את המראה הזורם, השרירי הנמוך של מכונית הספורט, שבעזרת שימוש בקווים חדים וזוויתיים יותר מספקות לדור השני של ה-R8 מראה דרמטי וחד מבעבר.
הורדת הגג לחובבי הנסיעה הפתוחה, מספקת ל-Spyder שילוב מנצח בין נהיגת אקסטרים דינמית לבין החוויה יוצאת הדופן של נסיעה ברכב פתוח. הגג הרך של ה-R8 Spyder נפתח או נסגר בלחיצת כפתור בזכות מנוע חשמלי הידראולי עד למהירות של 50 קמ”ש, כשהזמן הנדרש לפתיחה או לסגירה מלאה עומד על 20 שניות.
את הזכוכית האחורית במכסה ניתן לפתוח או לסגור בנפרד, וכשכל החלונות סגורים, למרות שמדובר ברכב פתוח, כאשר הגג פתוח וכל החלונות סגורים, השפעת זרמי האוויר ומערבולות רוח החודרות אל חלל תא הנוסעים מועטה.
חזית הרכב כוללת את מרכיבי שפת העיצוב הנוכחית של Audi עם גריל טרפזי עמוק ומרשים, המתחבר ליחידות תאורה מלוכסנות זוויתית. מתחתם ניתן למצוא את כונסי האוויר האווירודינמיים, שכוללים שני להבי/נתבי אוויר.
יחידות התאורה כוללות תאורת Matrix LED בטיחותית, שבעזרת חיישנים המותקנים בחלק הקדמי מסוגלת לכוון כל אחת מ-25 נורות ה- LED בנפרד על פי תנאי הנסיעה. יתרון המערכת מאפשר מניעת סנוור (במקרה זה הנורות מוחלשות אוטומטית וחוזרות לתפקד לפי הנדרש מיד לאחר מכן) והתאמת התאורה לראות החיצונית לפי תנאי מזג האוויר.
מן הצד ה-R8 מציעה קו כתפיים רחב מבעבר עם עדכונים קלים בכונסי האוויר העצומים, כשניתן להבחין כי שינויי הפרופורציה הקלים מספקים ל-R8 החדשה צדודית נמוכה, אגרסיבית ומוצקה יותר, עם קווים זורמים, בתי גלגלים תפוחים וגג המסתיים בחלון אחורי רחב המציג את המנוע האדיר הפועם במרכז הרכב.
מאחור ה-R8 מציעה פגוש מוצק ומעוצב מבעבר, יחידות תאורה חדשות מלוכסנות הכוללות אף הן תאורת LED, דיפיוזר ענק שמשני צדדיו מציצים זוג יציאות מפלט בתצורה מלבנית. להשלמת המראה הקרבי גם מאחור מוצעים מתחת ליחידות התאורה ספויילרים מקרבון.
לכל אלו מצטרפים גם חישוקי טיטניום 20′ בעיצוב 5 זרועות עם צמיגים בחתך R20265/40.
אודי R8 ספיידר – תא נוסעים