יונדאי אלנטרה היברידי (1.6 GDI) שתי רמות גימור מ-147,900 שקלים
כלמוביל משיקה את המכונית המשפחתית החדשה, יונדאי אלנטרה הייבריד, המחליפה של היונדאי איוניק ההיברידית הפופולרית. עם פלפורמה חדשה, ממדים של מכונית מנהלים, אבזור בטיחות תחרותי, וחמישה כוכבי בטיחות במבחני NTHSA. מוצע בשתי רמות אבזור החל מ- 147,900 ש”ח
כלמוביל משיקה בישראל את יונדאי אלנטרה היברידי החדש. רכב מנהלים משפחתי, מרווח ומתקדם, עם מערכת הנעה היברידית. יונדאי אלנטרה הייבריד מצטרף לדגמי סונטה, טוסון, i20 ו-IONIQ 5 החדשים שהושקו מוקדם יותר השנה ומייצגים את דור המוצרים החדש של יונדאי. לראשונה, יונדאי מציגים את האלנטרה עם יחידת הנעה היברידית, זאת מתוך החלטת החברה להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים בכל הסגמנטים. יונדאי אלנטרה היברידי מצויד ביחידת הנעה היברידית, מציג סטנדרטים חדשים בבטיחות, ובצריכת הדלק מול מתחרות בקטגוריית המכוניות המשפחתיות.
פלטפורמה חדשה מהדור השלישי
הדור החדש של יונדאי אלנטרה נבנה על בסיס פלטפורמת K3 המודולארית החדשה של יונדאי. פלטפורמה המציגה חוסן מבני גבוה ובשילוב חיסכון במשקל והורדת מרכז הכובד הבאים לידי ביטוי ביכולת דינאמית משופרת, והגנה גבוהה על הנוסעים במקרה של תאונה. הפלטפורמה החדשה תוכננה גם לשימוש עם יחידת הנעה היברידית, מה שהוביל להצגתה של יונדאי אלנטרה הייבריד.
קו העיצוב הדינאמי של האלנטרה הוא המשך ישיר לדגמי הדור החדש של יונדאי, ובראשם סונטה וטוסון החדשים. העיצוב של האלנטרה החדשה משלבת צללית קופה 4 דלתות עם קו גג נמוך, קימורי גוף דינאמיים עם נקודות מפגש של שלושה קווים שונים המייצרים מראה של תנועה. התכנון האווירודינמי למרכב תורם לביצועים משופרים ולצריכת דלק נמוכה.
מעצבי יונדאי העניקו לאלנטרה החדשה חזית מודגשת המשתלבת עם מכסה מנוע משתפל לפנים. מוטיב ה”תכשיטים הפרמטרים” של יונדאי בא לידי ביטוי בשבכה בעלת צורות גאומטריות רב מפלסיות המשתלבות זו בזו, קווים וחיתוכים חדים למסיט הרוח התחתון וכונסי האוויר בפגוש הקדמי וחתימת LED בעלת מוטיב גאומטרי מנוגד בפנסים הקדמיים. הפלטפורמה הגמישה של יונדאי אלנטרה הייבריד סייעה למעצבי יונדאי לייצר פרופורציות התואמות לחזון העיצובי של מכונית קופה 4 דלתות בעלת נוכחות.
תא הנוסעים
תא הנוסעים וסביבת הנהג ביונדאי אלנטרה החדשה עוצבו לפי תפיסה מרחבית השואבת השראה ואלמנטים מעולם התעופה. תכנון הפאנל הקדמי מתמקד בנהג. במפלס העליון מערכת המולטימדיה מימין מוטה לכיוון הנהג כדי להקל את התפעול והגישה, וכך, גם הקונסולה המוגבהת בין המושבים שכוללת קשת הפרדה בין הנהג לנוסע המשמשת גם כידית אחיזה. פתחי המיזוג המוסווים תחת אלמנטים רוחביים החוצים את לוח המכשירים מעניקים מראה נקי ומעצימים את תחושת המרחב הפנימי. ברמת הגימור הבכירה מגיעה יונדאי אלנטרה Hybrid עם מסך SVC בגודל 10.25′ המשמש כלוח מחוונים ומאפשר תצוגת מידע אינפורמטיבית ואפשרות עיצוב תצוגת נתונים משתנים לבחירת הנהג, ובהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
בדור החדש של יונדאי אלנטרה נעשתה בחירה בחומרי דיפון משודרגים לטובת בידוד רעשים משופר ותחושה יוקרתית. את המראה משלימים גימורי אלומיניום סביב פתחי המיזוג ובקונסולה המרכזית ומשטחי “שחור פיאנו” מבריקים לצד תאורת אווירה מגוונת.
יחידת הנעה היברידית
החדשנות והמובילות הטכנולוגית של יונדאי באה לידי ביטוי גם ביחידת ההנעה ההיברידית של אלנטרה החדשה, שהיא גרסה עדכנית של יחידת ההנעה המוכחת של יונדאי IONIQ המובילה את קטגוריית המכוניות ההיברידיות בישראל.
יחידת ההנעה ההיברידית ביונדאי אלנטרה משלבת מנוע הבנזין GDI, בנפח 1.6 ליטר מסדרת גמא, המספק 105 כ”ס ו-15 קג”מ ופועל בשיטת “מחזור אטקינסון”. לצידו, מנוע חשמלי חזק בהספק של 43.5 כ”ס ובעל מומנט של 17.3 קג”מ המתקבלים באופן מיידי. השילוב של שני המנועים יוצא תפוקה מרבית של 139 כ”ס ומומנט משולב של 27 קג”מ, כאשר מחשב ניהול חכם ממקסם את פעולת המנוע החשמלי במהירויות נמוכות ומשלב אותו לסיוע בתאוצה כדי להוריד עומס ממנוע הבנזין. תיבת ההילוכים כפולת מצמדים.
יש מערכת לבחירת מצבי נהיגה Drive Mode המאפשרת בחירה בין מצב נהיגה חסכוני לאפקטיביות מלאה או מצב נהיגה ספורטיבית לביצועים מרביים. בנוסף ישנו מצב Smart הלומד את אופי הנהיגה של הנהג ומתאים עצמאית את מצב הנהיגה האופטימלי בכל רגע. כל אלו מאפשרים ליונדאי אלנטרה ההיברידי להציג צריכת דלק מוצהרת של 22.7 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת ולהשתייך לקבוצת זיהום 2.
סוללת ליתיום-פולימר
המנוע החשמלי של יונדאי אלנטרה Hybrid מוזן מסוללת ליתיום-יון פולימר המתקדמת בתעשיית הרכב בעלת קיבולת של 1.32 קילוואט שעה. טכנולוגיית ליתיום-יון פולימר מעניקה יכולת אגירה גבוהה במיוחד של אנרגיה לאורך יותר מחזורי טעינה. המשמעות היא שניתן להסתפק בסוללה קומפקטית וקלה שלא גוזלת מקום רב, ועדין לקבל ביצועי טעינה ופריקה מרביים ומהירים עבור המנוע החשמלי.
הסוללה נטענת על ידי מערכת בלימה רגנרטיבית, הממירה את אנרגיית הבלימה הקינטית לחשמל נוסף לסיוע בבלימת מנוע בירידות ממושכות כדי לשמור על אורך חיי הבלמים.
יונדאי מעניקה אחריות מורחבת על הסוללה ל-7 שנים או עד 150 אלף ק”מ.
כמו כל דגמי יונדאי, גם יונדאי אלנטרה הייבריד מציגה סטנדרטים גבוהים ביותר בבטיחות האקטיבית והפאסיבית. מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות, מערכות עזר והתרעה לנהג המבוססות על שילוב של מצלמה, רדאר וחיישנים היקפיים מנטרים את הסביבה והתנועה מסביב למכונית ומסייעים להימנע מהתנגשות באופן אקטיבי על ידי הפעלת מערכות הבלימה וההיגוי בעת הצורך. במבחני הריסוק של NTHSA (המנהל הפדרלי לבטיחות בדרכים) זכתה האלנטרה לדירוג מרבי של 5 כוכבי בטיחות. איגוד חברות הביטוח האמריקאי IIHS העניק לאלנטרה החדשה את הציון המרבי בכל הפרמטרים במבחני הריסוק שערך והעניק לה את תואר Top Safety Pick לשנת 2021.
חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות ביונדאי אלנטרה Hybrid החדשה כוללת:
FCA JT – התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי. המערכת מאפשרת סיוע בחציית צמתים כשהיא מסוגלת לזהות תנועה המתקרבת באופן מסוכן ולהפעיל את הבלמים בהתאם כדי למנוע התנגשות.
LKA – מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.
SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים בשילוב מערכת LVDA להתרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים.
DAW – מערכת התרעה על ערנות נהג.
ROA – מערכת התרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה, או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.
HBA – תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכבים המגיעים ממול, ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור.
ברמת גימור Supreme מתווספות גם מערכות:
BCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.
RCCA – מערכת אקטיבית לזיהוי תנועה חוצה מאחור משולבת בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
SEA – מערכת יציאה בטוחה המתריעה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות
יונדאי אלנטרה Hybrid משווקת בישראל בשתי רמות גימור:
רשימת האבזור ברמת גימור Premium כוללת:
מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינטש משולב דיבורית BT עם תאימות לממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay, כפתור VIEW להפעלת מצלמה אחורית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מפתח חכם לכניסה והנעה, התנעה מרחוק באמצעות שלט, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בורר מצבי נהיגה Drive Mode, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חישן להדלקה וכיבוי אורות דרך באופן אוטומטי, מערכת להנעת חירום במקרה של פריקת מצבר V12, פנסי איתות במראות, תא מטען עם פתיחה חכמה, תאורת יום ותאורה אחורית LED וחישוקים קלים בקוטר 16 אינטש עם צמיגי 205/55.
מחיר יונדאי אלנטרה Hybrid ברמת גימור Premium: 147,900 ₪
רמת גימור Supreme כוללת בנוסף לאבזור ברמת גימור Premium גם:
משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, לוח מחוונים דיגיטלי SVC בעל תצוגה משתנה, תאורת LED בפנסים הקדמיים, גג שמש חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש עם צמיגים בחתך ספורטיבי 225/45.
מחיר יונדאי אלנטרה Hybrid ברמת גימור Supreme: 149,900 ₪
מידות
Supreme/ Premium | |
אורך | 4675 מ”מ |
רוחב | 1825 מ”מ |
גובה | 1420 מ”מ |
מרווח סרנים | 2720 מ”מ |
מרווח מהקרקע מינימאלי | 140 מ”מ |
מרווח רגלים מקסימלי מושב קדמי | 1149 מ”מ |
מרווח רגלים מקסימלי מושב אחורי | 964 מ”מ |
מרווח ראש מושבים קדמיים | 946 / 1030 מ”מ |
מרווח ראש מושבים אחוריים | 947 מ”מ |
מרווח כתפיים מושב קדמי | 1434 מ”מ |
מרווח כתפיים מושב אחורי | 1412 מ”מ |
מרווח מותניים מושב קדמי | 1356 מ”מ |
מרווח מותניים מושב אחורי | 1282 מ”מ |
נפח תא מטען | 474 ליטרים |
נפח מיכל דלק | 42 ליטרים |
משקל עצמי | 1392/1345 ק”ג |
דגם | מחיר בש”ח |
Premium | 147,900 |
Supreme | 149,900 |