מבחן דרכים – פיאט 500L
מלכת הכביש קשובה לחברים והקוראים שלה בעמוד פייסבוק ופה בבלוג. אבל המבחן הזה “הוזמן” דווקא מתגובה של עוקבים שלי באינסטגרם. העליתי תמונה של מיני קופר קאנטרימן S מכונית פנאי יוקרתית, אפנתית ומוגבהת, שבמבט ראשון ולא מעמיק אפשר להתבלבל ולחשוב שהיא מתחרה ישירה של המכונית הנבחנת כאן – פיאט 500L .
אבל עם הכניסה אל תוך הרכב ובדיקת המרכיבים ואיכותם אפשר להבחין שהשתיים אמנם מכוניות פנאי משפחתיות, אבל האחת יושבת בקטגוריה של פרימיום, עם מחיר פרימיום – 247,000 ש”ח, והשנייה – הפיאט 500L יותר פשוטה, ונגישה לקהל לקוחות גדול הרבה יותר בשל המחיר הנוח – 129,900 ש”ח. אז מתחרות הן לא, אבל הן בהחלט מספקות הרבה קריטריונים משותפים, כמו רכב מוגבה ונוח למשפחה, עם סטייל עיצובי מבפנים ובמחוץ, ברמות שונות (גם לפיאט 500L מגוון צבעים לבחירה, של הגג, של גוף הרכב, תא הנהג ועוד).
פיאט 500L מזכירה את הקאנטרימן בפרקטיקה, לא במחיר |
לא עומדת כאן להשוואה. מיני קופר קאנטרימן, רכב פנאי פרימיום |
מנוע הדיזל מנוע חזק, ונשמע קצת בעת מאמץ. מלבדו, גם בנסיעה עירונית וגם בבינעירוני, לא תשמעו רעשי דרך מבית הגלגלים, או רעשי רוח משמעותיים. אותו מנוע דיזל יכול גם קצת לבלבל ולחשוב שמדובר ברכב עבודה, ואין סיבה שזה לא ישמש כרכב עבודה. הוא פשוט מעוצב, מרווח ומלא חיים, ולכן ישמש משפחה באופן הטוב ביותר.
עיצוב ואבזור
מבחוץ, תבחינו בשניות בפנים הגדולים העגלגלים, קימורים מרשימים ולוק אירופאי ומזמין. הצבע השחור הבוהק עושה לה טוב, ולאלה שיחשקו ביותר סטייל יש אפשרות בחירה של גוונים שונים לגג, לריפודים ולתא הנהג.
תא הנהג מאובזר במידה טובה, אך איכות החומרים בו צנועים. זה לא פוגע במראה עיניים, באמת, הכל יפה ואסתטי, ומלא צבע וחן, אך התחושה הכללית היא שמדובר ברכב פשוט בסך הכל. מה תמצאו מולכם: בקרת אקלים דיגיטלית, מסך מגע צבעוני 5 אינץ’, מערכת שמע, דיבורית בלוטות’, AUX, USB, שליטה מגלגל ההגה על דיבורית ומערכת שמע, מחשב דרך, מערכת בקרת שיוט, מראה עילית בנוסף למראה מרכזית מתכהה. מערכת סטארט אנד סטופ בגרסאות הדיזל.
תא נהג צבעוני מלא חיים |
קיפול מושבים בלחיצה |
המסכים בהתקנה מקומית. פיאט 500L מכונית למשפחה |
היתרון הגדול של הפיאט 500L הוא היותה מכונית פרקטית מאד, קל להכנס ולצאת ממנה, הישיבה שלה גבוהה ונוחה, כך שלגבוהים, מבוגרים, נהגים עם בעיות גב, ונשים בהריון, יהיה קל מאד להיכנס ולצאת מהרכב, בלי התייפחות או קושי. המושב מתכוון, כולל ניפוח החלק התחתון שתומך בגב התחתון, ההגה מתכוון למעלה למטה וגם פנימה החוצה, כך כל נהג יוכל לסגל לעצמו את תחושת הישיבה התומכת ביותר.
המרווח בתא הנהג והנוסעים מבטיח מספיק מקום לכל נהג, בכל גובה או משקל, ובמושב מאחור, מקום שני בוסטרים ומושב תינוקות מכל סוג, או שלושה מבוגרים עם שפע מרווח לרגליים. נפח תא המטען – 400 ליטר שנפתח לכדי 1310 ליטר עם קיפול המושבים.
הישיבה והנסיעה בה נוחה, ההטענה בתא המטען קלה וצריכת הדלק לא נתפסת, לטובה (השילוב של גיר רובוטי ומנוע דיזל!). היא מאובזרת, צבעונית ואפנתית, אך פשוטה ולא משדרת איכות או יוקרה. ואולי אין בזה כלל צורך.
למי תתאים? משפחות ונהגים שמשתמשים ברכב מעל הממוצע, אם לעבודה או לצרכים יומיומיים בכלל. נהגים שמתחברים לביצועי התיבה הרובוטית, הרי שאלה יוכלו ליהנות מאמינות גבוהה, וצריכת דלק נמוכה מאד.
ישיבה גבוהה. אהבתי |
צריכים עוד מקום? למשפחות גדולות יש את ה500L LIVING, אותה מכונית עם שבעה מקומות ישיבה.
דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15
מלכת הכביש בפייסבוק
באינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב על ידי מלכת הכביש
יפיופה
אני דווקא יכול להבין למה מתבלבלים בין הקאנטרימן ופיאט 500L הם נראים אותו דבר מבחוץ
אהבתי את העיצוב של הרכב ולדעתי הוא לא כל כך דומה למיני קופר קאנטרימן היקרה בטירוף ובכלל לא מדברת
לרוב האנשים בגלל התימחור הזה וגם בגלל שאם כבר משקיעים סכומים כאלה ברכב אז יש אופציות טובות יותר.
דיברת על הגיר הרובוטי ובאמת הוא לא נח הייתה לי קורולה רובוטית תקופה ולא התחברתי להתנהגות הרכב.
העניין הוא שבגיר רגיל ידני מעצבן מאד לנהוג בתוך העיר ובכלל בפקקים שאין מה לעשות זה חלק מהשיגרה היומית
שלנו כאן בכבישי הארץ וגם קשה יותר למכור רכב ידני בהמשך.
אבל מי שיכול להסתדר עם זה באמת יכול להנות מצריכת דלק מצויינת לפי הנתונים שלך.
המנוע נשמע טיפה חלש 1.3ל' עם 85כ"ס כנראה שהטורבו מכסה על זה.
הגירסא הרובוטית מגיעה עם אותם הספקים 1.3 עם 85כ"ס ?
אהבתי את העיצוב בפנים עם הפאנל השחור המבריק הזה נראה ממש טוב.
גם עניין קיפול המושבים והפרקטיות הוא מצויין למשפחות, דרך אגב המסכים במושב האחורי מגיעים בכל הרמות גימור?
הייתי שמח אם היית מרחיבה טיפה יותר על תחושת הנהיגה ברכב 🙂
בתור רכב עבודה לא הייתי לוקח רכב כזה.
סה"כ נראה כמו רכב עם עיצוב נחמד מאד עם צריכת דלק טובה ופרקטי למשפחות
וגם המחיר לא נורא.
תודה על עוד סקירה מעניינת ענת.
אילן.
אני או היא? 😀
היי אילן!
נתוני המנוע וההספק הם של הגרסה הרובוטית, כך גם הידנית, עם אותו הספק.
המסכים במושב האחורי הם תוספת מקומית נחמדה ואסתטית מאד.
חוויית הנהיגה כמו ביצועי המנוע והגיר ממוצעים מאד, אולי המחיר האטרקטיבי מפצה/יפצה על זה.
כרגיל, כיף לראות אותך פה
ענת
את, בובי.
^_^