מיצובישי ASX מבחן דרכים
מבחן דרכים לבייבי אאוטלנדר – מיצובישי ASX הקרוסאובר הקומפקטי החדש
תמונות: אייל עמרם
מיצובישי ASX החדש הגיע לפני כחודש לארץ אחרי שבשנים האחרונות הסתובב רק בגולה, עם הבטחה לעשות עליה לארץ. עכשיו, כשסוף סוף הגיע, אספנו אותו למבחן וגילינו רכב פנאי עם פוטנציאל להיות להיט מכירות, הרבה בזכות התמחור האטרקטיבי.
זה כמה שנים שמיצובישי עובדת עם ארסנל דגמים מוכר וקבוע, וצופה במתחרות שלה משיקות רכבי פנאי בזו אחר זו. חיכינו לבשורה, לאיזה קרוסאובר קומפקטי שיחזיר לה את הצבע למותג, והנה ה-ASX נחת בארץ. חשבנו שכבר לא יגיע. על המיצובישי ASX שמענו שנים רבות. הוא היה החתיכה החסרה בפאזל של מיצובישי – קרוסאובר עירוני שיושב במשבצת לכל אלה שהמיצובישי אאוטלנדר גדול להם מידי.
אמנם ה-ASX מתבסס על פלטפורמת האאוטלנדר, המצליח יש לומר, בישראל, וחולק עמו בסיס גלגלים דומה של 2,670 מ”מ, ומרווח גחון של 21.5 ס”מ(!). הגבוה בקטגוריה, אך ה-ASX החדש קצר ממנו, עם אורך כולל של 4365 מ”מ, וחישוקי צמיג של 18″ בכל רמות הגימור.
אם רק היה מגיע עם הנעה כפולה או קבועה לכל ארבעת הגלגלים, (גרסה שקיימת בחו”ל עם מנוע דיזל) היינו יכולים לסגור את הכתבה עכשיו עם הימור להתמודדות ראויה לרכב הפנאי לשנת 2018.
תחושת דה ז’ה וו
במבט ראשון, ה-ASX פשוט ויפה, עם קו עיצוב שמתיישר עם דגמי המותג האחרים. חרטום עם גריל ופגוש קדמי משולב כרום ופנסי ערפל משולבים תאורת לד. מיצובישי ASX מזכיר בחזית יותר את ה”לאנסר” מאשר אחיו הגדול האאוטלנדר, על אף שזכה בחו”ל לכינוי “בייבי אאוטלנדר”. מבחינת המידות, מיצובישי ASX קצר מהמתחרים האחרים בשוק רכבי הפנאי, בכ-10 ס”מ משמעותיים, וזה ניכר גם במראה הרכב וגם ליושבי המושב האחורי. לנוסעים בוגרים יהיה מעט צפוף מאחור.
הדימיון ללאנסר ממשיך גם בתוך הרכב ומתבטא באופן מחשיד בצורת לוח השעונים, כפתורי המזגן (ללא בקרת אקלים בכל הרמות), כפתורי הרמת החלונות, תצוגת המחשב בלוח השעונים ועוד. אפילו הפלסטיק הסוגר בתחתית תא המטען זהה במדוייק לזה שבתא המטען של הלאנסר. בעולם קוראים לזה UPBUILDING, בניית משהו חדש על תשתית קיימת או עם חלקים זהים.
אצלנו זה נתן תחושה קצת מיושנת וממוחזרת, ומי שנהג ב’לאנסר’ בעבר ירגיש אף דה ז’אוו לא מעט פעמים.
מיצובישי ASX החדש מציג מידות נדיבות במיוחד ועם רוחב של 1,810 מ”מ, והוא בהחלט מרגיש רחב במושבים הקידמיים, עם מספיק מקום והרגשה רחבה במיוחד. כאמור מאחור היה לנו קצת צפוף, ועדיין, הצלחנו להכניס אליו שני בוסטרים ומושב בטיחות לתינוק די בקלות, עם חיבור מהיר תודות להתקני ה-ISOFIX.
אבזור
הדגם הנבחן (רמת גימור PREMIUM) הגיע עם מושבי עור משולבים עור הפוך ותפירה אדומה המושכים את העין, והם בהחלט לא רק יפים אלא גם אוחזים ונוחים בצידי הגב. הישיבה גבוהה מאוד, יש מראות צד גדולות במיוחד, כך שאנחנו מסודרים מבחינת ראות.
יש גג זכוכית פנורמי גדול עם ‘תאורת אוירה’ (לא אנחנו המצאנו, נשבעים שכך זה נקרא בחברה), באמצעות פסי LED, חימום למושבים הקידמיים ומצלמת אחורית וגם קידמית(!), שגרמה לנו להציץ ולבדוק שאנחנו בהילוך הנכון. בתחילה זה מציק, אך נחוץ ופרקטי בחניות צפופות בעיר, ועם הזמן מתרגלים.
נפח תא מטען עם נפח של כ400 ליטר,הינו מרווח מאוד (לעומת 310 ל’ בסובארו XV החדש לשם השוואה),וקלט לא מעט ציוד לרבות מזוודות עגלת תינוק ועוד ועם טעינה די נוחה.
נקודת חיובית ביותר הינה מערכת המולטימדיה, מהטובות שפגשנו, המגיעה בכל רמות האבזור בהן הרכב משווק. מערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל, שמורכבת בעוד דגמים בקבוצה (כמו ביונדאי אלנטרה החדשה). משלבת מערכת חדשה בדור 4 LTE, וכוללת מסך 7 אינץ’ גדול. במערכת משולבים לא מעט אפליקציות וזו מאפשרת בין היתר, יצירת Hot Spot לגלישה באינטרנט, עם שלל אפליקציות ותגובה מעולה לטאצ’. באמת תענוג.