משפחת דגמי הפרפורמנס מתרחבת: אודי RS6 Avant ו-RS7 Sportback
חטיבת Audi ישראל, מבית צ’מפיון מוטורס, מרחיבה את משפחת דגמי הספורט שלה עם השקת דגמי קצה ספורטיביים נוספים בגרסת Performance, ה-RS6 Avant וה-RS7 Sportback
גרסאות הספורט הקיצוניות של ה-A6 וה-Sportback A7 מציגות שילוב של איכות ועוצמה שפיתח מותג Audi, עם ביצועים גבוהים מהרגיל, עיצוב דינמי וחוויה של נהיגת מסלול. אודי RS6 Avant מציגה פרשנות מחודשת לאייקון המזוהה יותר מכל כדגם הראשון של סדרת ה-RS, ולצידו ה-RS7, בתצורת קופה.
גרסאות ה-RS הספורטיביות שומרות על העיצוב השרירי ונוכחות כביש אגרסיבית כחלק מהמסורת המפוארת של רכבי הספורט ממותג ארבע הטבעות, עם עיצובי Coupe. בשניהם חלון גג פנורמי חשמלי, חישוקי “22 בעיצוב V5-Spoke בגוון שחור, קליפרים אדומים לבלמים, וחבילת עיצוב חיצונית בגוון אפור מט. ה-RS7 Sportback מציע בנוסף ספוילר אחורי מתכוונן חשמלית.
מנוע וביצועים
הלב הפועם של גרסאות ה-Performance לדגמי ה-RS6 וה-RS7 נמצא מתחת למכסה המנוע: מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר ובגרסה משודרגת, עם מגדש טורבו כפול של Audi, עם לחץ גדישה משופר של 2.6 (לעומת 2.4 בגרסאות הבסיס), המאפשרים נתוני שיא: הספק מרבי של 630 כ”ס, מומנט של 86.7 קג”מ (בין הטווחים של 2,300 עד 4,500 סל”ד) ומהירות מרבית של 250 קמ”ש. המנוע מספק ביצועי מסלול מרשימים, מטיס את צמד המכוניות מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 3.4 שניות בלבד, 0.2 שניות פחות מגרסאות הבסיס.
חווית הנהיגה זוכה למקסום נוסף עם משקל קל ב-8 ק”ג, בתוספת סאונד עוצמתי יותר שחודר לתא הנוסעים (באמצעות מע’ פליטה ספורטיבית RS).
שתי הגרסאות מציעות חוויית נהיגה ספורטיבית, עם מערכת הנעה כפולה קוואטרו ותיבת 8 הילוכים אוטומטית Tiptronic, המתאימה עצמה לתנאי הכביש לאחיזה מקסימלית. בשתיהן דיפרנציאל מרכזי המצויד ביכולת להעביר עד 70 אחוז מהמומנט לציר הקדמי ועד 85 אחוז לציר האחורי, יחד עם מתלי אוויר RS אדפטיביים וספורטיביים.
מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר ובגרסה משודרגת, עם מגדש טורבו כפול של Audi, עם לחץ גדישה משופר של 2.6 (לעומת 2.4 בגרסאות הבסיס), המאפשרים נתוני שיא: הספק מרבי של 630 כ”ס, מומנט של 86.7 קג”מ
תא נהג ונוסעים
סביבת הנהג כוללת מערכת MMI Touch עם מסך עליון “10.1 ומסך תחתון של “8.6, יחד עם מערכת ניווט מלאה בממשק MMI Plus, ולוח מחוונים דיגיטלי צבעוני “12.3 Audi Virtual Cockpit. הרכב כולל בנוסף Audi Smartphone Interface לשיקוף הטלפון הנייד על גבי המסך הראשי, מערכת שמע פרימיום B&O בת 16 רמקולים ו-15 ערוצים בהספק 705w.
בנוסף, מצוידים הדגמים בהיגוי פרוגרסיבי, בורר מצבי נהיגה Audi Drive Select, מושבי Sport Plus קדמיים עם תמיכה לגב התחתון, חימום, ואוורור, ריפודי עור Valcona עם תפירה בעיצוב “חלת דבש”, מראות חיצוניות מתכווננות מתכהות ומתקפלות חשמלית עם חימום וזיכרונות, הגה 3 זרועות, מתכוונן חשמלית, בתיפור עור לשליטה על המולטימדיה ופקדי העברת הילוכים, סגירת Servo רכה לדלתות, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית בת 4 איזורי שליטה, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, וחימום להגה. עם פתיחת דלתות הרכב תופיע תאורת LED Entry Lightning וסמל RS Performance.
בטיחות
אודי RS6 Avant Performance ואודי RS7 Sportback Performance בעלות מערכות בטיחות אקטיביות, בהן מערכות סיוע מתקדמות לנהג: מערכת לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לזיהוי רכב בשטח מת, מערכת לסיוע במניעת התנגשות מאחור, חיישני חניה היקפיים עם חיווי ויזואלי על הצג, מצלמות היקפיות 360, מערכת חנייה אוטומטית, ובקרת שיוט אדפטיבית. את האבזור הבטיחותי והעשיר משלימים פנסי ה-LED Matrix HD הקדמיים עם Audi Laser Light , תאורת LED אחורית, איתות LED דינמי קדמי ואחורי, פונקציית תאורת יום, נעילת דיפרנציאל מרכזי אוטומטי, התראה לירידת לחץ אוויר בצמיגים (כולל מידע על לחץ אוויר בכל צמיג), ו-6 כריות אוויר.
מחיר אודי RS6 Avant Performance החל מ-1,100,000 שקלים
ומחיר אודי RS7 Sportback Performance החל מ-1,129,000 שקלים
בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 5,033 שקלים.
*כל הנתונים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב מבדיקות המבוצעות בהתאם לתקינה האירופאית. נתונים אלה אינם מתייחסים לנתונים של רכב ספציפי אלא נועדו, בין היתר, לאפשר השוואה בין דגמי רכב שונים. אבזור ואפיון הרכב עשוי לשנות את תכונות וביצועי הרכב כגון: משקל, אווירודינמיקה וצריכת דלק. כמו כן, פליטת המזהמים וצריכת האנרגיה בפועל עשויים להשתנות ומושפעים מגורמים שונים, כגון, אך לא רק: הרגלי נהיגה ושימוש, מזג אוויר, תנאי הדרך ועוד.
** אפשרות החיבור למערכת המולטימדיה והיקף השימוש בה תלויים ביצרניות המכשיר הסלולארי ובאפליקציות השונות. ייתכנו מגבלות בחיבור ו/או בשימוש אשר הינן תלויות ביצרן או יבואן הרכב ואינן באחריותם.
*** מערכות העזר והבטיחות המותקנות ברכב נועדו לסייע לנהג במגבלות המערכות ולא נועדו להסיר מאחריותו של הנהג