סיאט לאון 1.0 ליטר טורבו – מבחן דרכים
סיאט לאון מועמדת ברשימת המכוניות המשפחתיות הטובות של “מלכת הכביש 2017”
מבחן דרכים לגרסה המשפחתית חסכונית של הסיאט לאון – מנוע 1000 סמ”ק טורבו
מאת: מקסים גולדשטיין
עד לפני מספר שנים, המכונית הישראלית הממוצעת הייתה שבלונית, אפורה ובעלת מבנה קבוע – היה לה מנוע בנזין, בנפח 1600 סמ”ק, הוא היה משודך לגיר אוטומטי פלנטרי והמרכב היה במבנה סדאן. היצרניות היפניות והקוריאניות שלטו ביד רמה והכל היה רגוע ורגיל.
בשלב מסוים פולקסוואגן פיתחו את מנוע ה-TSI: מנוע קטן הנעזר במגדש טורבו ומספק ביצועים עדיפים על המנועים האטמוספריים. טובים יותר בהספק, וגם חסכוניים ממקביליהם. השלב השני במתקפה הגרמנית היה פיתוח גיר רובוטי דו מצמדי בעל 7 הילוכים (קודם לכן, היו 6). קונצרן וואג; פולקסוואגן, סיאט, סקודה, אודי ועוד, התמודד והתגבר על מחלות הילדות של התיבה, והגיע זמנו לכבוש את ציי הרכב בארץ.
הקהל הישראלי ראה כי טוב, וסקודה אוקטביה עם מנוע 1.2 טורבו (גיר רובוטי ומרכב ליפטבק), טיפסה למקומות העליונים בטבלאות המסירות. ואז ישבו וחשבו החברה מפולקסווגן, ואמרו, אם הניסיון הצליח עם מנוע 1.2, למה לא להקצין? להוציא את המקסימום ממנוע קטן עוד יותר… וכך, הוצג לעולם הרכב מנוע TSI חדש בעל 3 צילינדרים בנפח ליטר, 1 ליטר, 1000 סמ”ק.
לא, לא טעיתי, מנוע בנפח של שקית חלב המפיק 115 כ”ס בסיאט לאון (חמישה כ”ס יותר ממנוע 1.2 המדובר).
סיאט לאון היא המשפחתית הקומפקטית של סיאט. ממוצבת מעט מתחת לאחות פולקסווגן גולף ויותר דינאמית וצעירה מהאחות הצ’כית הסקודה אוקטביה. סיאט מייצרים את הלאון במרכב האצ’בק 3 או 5 דלתות, והעיצוב המוצלח הביא את היצרנית לבסס את יתר הדגמים עליו.
גרסת ה-1.0 ליטר טורבו, משודכת לגיר DSG רובוטי בעל 7 הילוכים ומחירה 110,000 ש”ח (106,000 ש”ח עבור הגרסה הידנית). כך שמדובר במשפחתית הלא ידנית הזולה בארץ.
תא הנהג
פנים הרכב נעים ומעוצב לא רע. לא כולם התחברו לעיצוב הדשבורד, אך לטעמי הוא נראה טוב ומרגיש מאוד איכותי. הפלסטיק בחלקו העליון רך, איכותי ונעים. המושבים תומכים ואוחזים, ומתאימים למימדים ממוצעים. אנשים גדולים צריכים לקחת בחשבון שאולי יחוו צפיפות באזור הרגליים, בשל תעלה רחבה שמתחילה בקונסולה המרכזית וממשיכה עד לפתח מזגן ליושבים מאחור ומשענת היד מעליו.
מאחור, 2 מבוגרים בגובה ממוצע יתמקמו בקלות. לי, עקב הממדים הפיזיים שלי אין את היכולת לבחון כיצד ירגישו אנשים גבוהים. המושב האמצעי פחות מומלץ להסעת מבוגרים. הנוסע האמצעי יסבול מצפיפות ומעט מקום לריווח הרגלים. נו, לפחות יש לו יציאת מזגן.
מושב תינוק נכנס ללא בעיה. ותא המטען גדול מספיק לצרכים משפחתיים – מיקמתי בו עגלה ונשאר לא מעט מקום.
אחלה כתבה
אהבתי
כמה קגמ, מקס?
20.4 קגם
כמו שעידו כתב, 20.4. 2.8 יותר ממנוע ה1.2
תודה טים
אני לא אוהב את המנוע הזה. הוא מטרטר ומזכיר לי מנוע דיזל.
יש לי איביזה FR אוטומטית חדשה עם אותו מנוע.
Sorry לא אוהב אותה.
הגג שמש הזה הוא בדיחה מיותרת, בטח במדינה חמה.
לפניה היתה לי לאון 1.4 ידנית. זה היה רכב מעולה ומהנה לנהיגה.