סין VS דרום-קוריאה: סין מצמצמת את הפער במכירות כלי-רכב בישראל

 

סין רכב
סין מצמצמת פערים

 

אם למישהו היה ספק שהמהפכה החשמלית וסינית כאן, ובשיא עוצמתה, הנתונים בדוח יולי של איגוד יבואני הרכב בישראל יבהיר או יחדד את התמונה. הקורונה כבר בערך 3 שנים לא איתנו, סין ושוק הרכב הסיני התאוששו, חזרו לנתוני הייצור ומכירת הרכב בעולם, טרם מגפת הקורונה ונראה שהיא הולכת לשבור את השיאים של עצמה.

מבחינת ייצור פנימה לסין, יצרניות הרכב מסין הגבירו קצב והצליחו לעלות על היצרניות הזרות במדינה שלהם, דוגמת פולקסווגן, טויוטה וטסלה, וכעת מכירות כלי הרכב הסיניים בתוך סין עברה את החצי, למעל 50 אחוז מכלי הרכב בתוך הרפובליקה הסינית.

 

יונדאי איוניק 5 2023
דרום קוריאנית חשמלית. יונדאי איוניק 5

 

כלפי חוץ, יצרניות הרכב מסין שמו את שוק הרכב האירופאי כאחד מהמטרות הראשיות, יחד עם שוק הרכב הדרום אמריקאי (ברזיל בעיקר), כאשר ישראל הקטנה בתוך המהלך “לכבוש” את אירופה. סין מכוונת לכל שווקי הרכב המשמעותיים בעולם, וברבעון האחרון רשמה נתון מעודד מבחינתה, ונקודת מפנה משמעותית – היא עקפה את היצרניות היפניות מבחינת נתח המכירות בעולם.

ברבעון הראשון של 2023 סין רשמה את נתון הייצוא הגבוה בעולם, ועברה אפילו את יפן בייצוא מכוניות לרחבי עולם, כשתחזית הצמיחה היא לעלייה ב-3%, וייצור של כ-30 מיליון כלי רכב בשנה עד 2030, חצי מהם צפויים להיות חשמליים מלאים.

 

 

סין עקפה ברשימה גם מעצמת רכב כמו ארה”ב, שמייצאת 5 מיליון מכוניות חדשות, נתח שוק עולמי של 18.1%, אחריה, יפן, במקום השלישי (17.7% מנתח השוק הבינלאומי), הודו – 12.1% ו1.7 מיליון מכוניות, גרמניה גם מתאוששת, עם ייצוא מיליון מכוניות ונתח שוק 10.6%, אחריהן, בריטניה, צרפת, איטליה, דרום קוריאה (קיה יונדאי) עם נתח שוק בינלאומי של 10.6%, וברזיל 8.2%.

שוק הרכב הישראלי הוא סוג של מיקרו-קוסמוס, ומראה לנו “בקטן” מה מתרחש בשוק הרכב בעולם, ומה עתיד להתרחש. שימו לב לנתוני מכירות הרכב בישראל של מותגי רכב מדרום קוריאה וסין ב-2022, והנתונים כעת ב-2023. 44,963 מכוניות מדרום קוריאה מול 9,826 מכוניות מסין ב-2022 (בזמן הקורונה, נכון… ועדיין), ב-2023 התמונה מוכיחה התאוששות בלי נתפסת בייצור כלי הרכב בסין, 33,140 מכוניות מסין נמסרו בישראל, מול 39,390 מדרום קוריאה. המגמות שאנחנו רואים בעולם, של סין מול יפן, משתקפות גם הנתוני המסירות אצלנו. היצרניות היפניות שומרות על מעמדן הגבוה, אבל סין עוקפת אותן “בסיבוב”.

 

 

ומה לגבי כלי רכב חשמליים וחצי חשמליים? טויוטה שולטת ביד רמה עם מכירת ומסירת כלי רכב היברידיים, בזכות היצע היברידי מקיף ורחב בכל קטגוריה עם מסירת 14,669 כלי רכב היברידיים, ו-15,493 מסירות יחד עם החשמליים ודגמי פלאג אין מגיעה למקום הראשון בטבלת מסירות כלי הרכב החשמליים וחצי חשמליים. “ירוקים” (NEV – כלי רכב עם יחידות הנעה “מתחדשות”). יונדאי אחריה, עם 11,312 מסירות של כלי רכב “ירוקים”, 3523 מתוכם חשמליים מלאים. אחרי יונדאי במקום ה-3 במסירות כלי רכב עם הנעה חלופית, BYD, בזכות שיא מסירות לדגם ה-BYD אטו 3, ובסך הכל 10,931 כלי רכב חשמליים שנמכרו. כידוע יצרנית הרכב BYD הצהירה שתמכור לעולם רק כלי רכב חשמליים מלאים. בהמשך הרשימה, קיה, עם נתון מסירות דגמי פלאג אין (קיה ספורטאז’, קיה נירו החדש), הגבוה ביותר – 5936 כלי רכב, ובסך הכל מסרה 7,032 כלי רכב בעלי יחידות הנעה חלופיות.

 

 

BYD אטו 3 מחיר
למעלה מעשרת אלפים יחידות נמסרו. BYD אטו 3

 

סך הכל נמסרו כ-73,871 מכוניות “ירוקות” בשבעת החודשים הראשונים של 2023:

היברידיות (30,367)

פלאג אין הייבריד (11,215)

חשמליות (32,212)

 

טבלת מכירות דגמי כלי רכב “ירוקים” בעלי יחידות הנעה חלופיות

 

 

חציון 2023: התחזקות כלי הרכב החשמליים והיברידיים בשוק הרכב

איגוד יבואני הרכב בישראל מציע תכנית לאומית לפתרון הגודש בכבישים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *