סקודה אוקטביה RS החדשה (RS245) מבחן דרכים
קיבלתי לידיי סקודה אוקטביה בגרסת הביצועים המכונה גם סקודה RS /VRS/ RS245 או פשוט הסקודה אוקטביה הכי משופרת ומאובזרת שתראו – מבחן דרכים
ברבע הראשון של 2018 נחתה פה מכונית שאני לא אכחיש, אני ממש מחבבת.
תחשבו על סקודה אוקטביה, רק סופר משופרת, עם חישוקי סגסוגת שחורים מוגזמים, בקוטר 19 אינץ’, גג שמש פנורמי כהה, מושבי ספורט, חלונות אחוריים כהים, ספוילר אלגנטי, שני אגזוזים מצופים ומבטיחים, ומנוע אחד, 2.0 ליטר טורבו (TSI), עם הספק של 245 כ”ס בין 5,000-6,700 סל”ד, מומנט מרבי של 37.7 קג”מ בין 1,600-4,300 סל”ד. האצה מ-0-100 קמ”ש ב-6.6 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ”ש.
מצד אחד, מדובר בסקודה אוקטביה “בהפרעה”. מי צריך את כל הכוח הזה? והמראה שלה, הוא הכל חוץ מסולידי או משתלב בנוף. כמובן כשהגעתי הביתה לערד, כל העיניים ננעצו על האוקטביה RS, מבטי חיבה. הקהל שלה הוא כאן בדרום הארץ. אוקטביה לבנה, ג’אנטים שחורים. וולקאם הום בייבי.
המספרים על הנייר בסקודה RS החדשה התנפחו וצמחו לטובה, עם תוספת של 25 כ”ס לעומת האוקטביה RS היוצאת, תוספת של 2.1 קג”מ, מהירה יותר ב-0.3 שניות, ותיבת ההילוכים השתדרגה, במקום תיבת 6 הילוכים DSG, המנוע משודך כעת לתיבת 7 הילוכים DSG החדשה. איכשהו, בתחושות, בזיכרון, סקודה RS לפני מתיחת הפנים השאירה עלי הרבה יותר רושם, חותם. היא נחקקה אצלי כמכונית שאני רוצה לעצמי. מכונית שהתאימה לי כמו כפפה ליד. איך זה יכול להיות, הנתונים על הנייר טובים יותר?
זה יכול לקרות מכמה סיבות:
-
הנתונים השתנו, אך בפועל אין הרבה הבדל בתחושה. אחרי הכל, זו רק מתיחת פנים.
-
אני עברתי שינוי. המכוניות שנהגתי בהן ב-3-4 שנים האחרונות, מכוניות חזקות, פסיכיות, עתירות כוח ויכולות, נתנו לי חומר להשוואה. נקודת פתיחה אחרת מפוכחת יותר להתייחסות למכוניות.
-
מכונית המבחן עברה 15,000 ק”מ של מבחני דרכים ונסיעות מבחן. אין מה להוסיף בנושא הזה. ברור לי שהרכב הרגיש אחרת עם 0 קילומטר.