עזבו אתכם משטח: ריינג’רובר 2022: יצירת אמנות ב-1,300,000 שקלים
מה לריינג’ רובר, בעיקר זה בדור האחרון, פסגה טכנולוגית, מפוצצת מערכות נוחות, מערכות בטיחות, מצלמות, וסיוע בנהיגה, מה ליצירה המפוארת גדושת השבבים בשווי ממוצע של 1,300,000 שקלים הזו ולשטח קשה? למי יש אומץ בכלל להכניס רכב כזה ליותר משבילים, כורכר או חול?
נכון שמורשת ריינג’רובר תמיד תשאר, לייצר מכונה, מכונית, שהיא גם רכב יוקרתי ומפואר, ולשלב בה יכולות שטח, בהתאם לד.נ.א של המשפחה, אבל סליחה, הדור חדש, זה שהושק בישראל לפני 5 חודשים, זה כבר עולם אחר, זה שיא חדש בהתפתחות הדגם, וכמו שאמרו לי בסביבת המותג: “זה רכב לשייט בו בדרך לבית הנופש בכפר, מהכביש אל שביל הכרמים…”.
בשביל העיר והפוזה יש את הריינג רובר איווק, בשביל השטח, ושטח הארד קור יש את הלנדרובר דיפנדר, ובשביל הפינוק יש ריינג’רובר.
הדור החדש של רכב היוקרה/פנאי של לנדרובר הושק אצלנו אמנם לפני כמעט חצי שנה, אך רק כעת התנסנו בנהיגה בו, והוא ללא ספק רכב מרשים. הוא נוח, הוא משכך, הוא מבודד, הוא חזק מאד, והוא כל כולו נועד לייצר בועה לנהג ולנוסעים, בועה מוטורית מאסיבית, מפנקת ויפה מאד מבחוץ ומבפנים.
מבחן דרכים ייכתב בקרוב, ובשל אילוצים כאלה ואחרים יעלה קודם כל במגזין סופהשבוע של מעריב ומעריב אונליין, ואז יעלה במלואו באתר מלכת הכביש. בינתיים, מצורפות שתי טעימות קטנות מסוף השבוע הרגוע שהיה לי בחיק הריינג’ החדש, גרסת SE 350.
בארץ נמכרו קרוב ל-20 יחידות של הרכב, כולל הגרסה המפוארת ויקרה של הדגם, בשווי 1.6 מיליון שקלים. מספר כלי רכב גם נמסרו, אבל היצרנית לנדרובר, כמו כל יצרניות הרכב, סובלת גם היא מבעיות אספקה של כל דבר בערך, אפילו של סמלי לנדרובר/ריינג’רובר! כן, עד כדי כך המצב מורכב. לכן, גם כלי הרכב שנמכרו יימסרו ב”טפטופים”. וכמובן שיש גם את הלקוח הישראלי הקבוע, חביב לנדרובר, שקונה כל דור חדש, והתחדש גם בדור הנוכחי. נאחל לו בקנאה רבה שיסע בדרכים טובות.
ריינג’ רובר החדש 2022-23 גרסאות מנוע:
- 3.0 ל’ דיזל MHEV 6 צילינדרים, 250 כ”ס, 61.2 קג”מ, 0-100 ב-8.3 ש’ (מרכב רגיל), 206 קמ”ש.
- 3.0 דיזל MHEV 6 צילינדרים, 350 כ”ס, 71.4 קג”מ, 0-100 ב-6.1 ש’ (מרכב רגיל), 234 קמ”ש.
- 3.0 בנזין MHEV 6 צילינדרים, 400 כ”ס, 56.1 קג”מ, 0-100 ב-5.8 ש’ (מרכב רגיל), 242 קמ”ש.
- 4.4 בנזין V8, 530 כ”ס, 76.5 קג”מ, 0-100 ב-4.6 ש’ (מרכב רגיל), 250 קמ”ש.
כל הדגמים (פרט ל-250 כ”ס) יוצעו עם אופציה לבחירה בין מרכב רגיל (5 מושבים) וארוך (7 מושבים).
גרסת ה-250 כ”ס מוצעת ברמת גימור SE, הכוללת כוונון חשמלי, חימום, ואוורור למושבים הקדמיים; חימום וכיוון חשמלי למשענת המושבים האחוריים; גג פנורמי נפתח; חישוקים 21″; מצלמות היקפיות; סגירת דלתות חשמלית; תא מטען נפתח חשמלית באמצעות מחוה; מראה מרכזית חכמה Clearsight מבוססת מצלמה; תאורת Pixel LED, ועוד.
גרסאות ה-350 וה-400 כ”ס מוצעות בגרסת ה-HSE המאובזרת, הכוללת בנוסף גם קירור ועיסוי למושבים הקדמיים; אוורור למושבים האחוריים; חניה אוטומטית; תאורת Digital LED; תצוגה עילית, ועוד.
דגם 4.4 מוצע כסטנדרט בגרסת Autobiography המפוארת (אופציה בדגמי 3.0), הכוללת בנוסף מושבים אחוריים Executive Class; חישוקים 22″; דיפון תקרה מעור; קיפול חשמלי לכיסוי תא המטען; מערכת שמע משודרגת Meridian Signature; ציפוי אקוסטי לחלונות הצד האחוריים, ועוד.
מחיר דגם ה-3.0 250 כ”ס ברמת גימור SE: החל מ-1,149,000 ₪.
מחיר דגמי ה-3.0 350/400 כ”ס ברמת גימור HSE: החל מ-1,299,000 ₪. תוספת לרמת גימור Autobiography: 100,000 ₪. (הגרסה הנבחנת).
מחיר דגם 4.4 ברמת גימור Autobiography: החל מ-1,489,000 ₪.
תוספת למרכב ארוך (7 מושבים) בכל הדגמים: 70,000 ₪.
המכוניות הטובות של השנה 2022-23
1.
2.
3.
4.
5. ג’נסיס GV60
6. פולקסווגן id.4
7. ב.מ.וו i4
8. פולסטאר 2
9. סקודה פאביה
10. טויוטה BZ4X