פולקסווגן טיגואן אולספייס 2 ל’ אלגנס פרימיום – מבחן דרכים
פולקסווגן חוזרת לשוק רכבי השבעה מושבים לאחר שנים של היעדרות בשוק הישראלי. מה מציע הטיגואן אולספייס ומה דעתנו עליו? הכל במבחן שלפניכם.
מתבוננים
פולקסווגן טיגואן אולספייס מגיע במעטפת מוכרת של רכבי הפנאי של פולקסווגן בכלל וטיגואן בפרט. בחזית – השבכה הקדמית המוכרת, שכעת כוללת גם פס לד, ובמרכזה סמל ה-VW המוכר, מאחור – יחידות תאורה שעיצובן מוכר לנו משאר דגמי היצרן, ומהצד – טיגואן ארוך יותר ב-22 סנטימטרים, מה שמאפשר התקנת מושב אחורי עבור זוג נוסעים נוסף.
למבחן הדרכים קיבלנו את הגרסה המאובזרת (אלגנס פרימיום), שעיקר התוספות, פרט למנוע, המתלים האדפטיביים וההנעה הכפולה שעליהן נכתוב בהמשך, מסתכמות במושבי עור, כאשר זוג המושבים הקדמיים בעלי כוונון חשמלי וכוללים חימום ואוורור, חישוקי 19″ (במקום 18″) ו-וו גרירה נשלף.
מתיישבים
פולקסווגן טיגואן, מהיותו רכב פנאי, גבוה, והכניסה אליו נוחה הודות למושב נהג הנע אחורה וקדימה בעת כיבוי והתנעה. מבט ממושב הנהג חושף את הסביבה המוכרת וידידותית למשתמש, כמקובל בפולקסווגן. העיצוב מאופק וכולל פסי קישוט דמויי עץ בדלתות ובדשבורד מול מושב הנוסע ותאורת אווירה בעלת מגוון צבעים הניתנים לבחירה. לוח המחוונים מוקרן וכולל אפשרויות תצוגה משתנות כולל תצוגת מפה. בקרת האקלים בעלת שליטה נפרדת (פקדי טאץ’) וכוללת שליטה על שלושה איזורים. לרשות הנהג והנוסע שני חיבורי Type C ושקע 12 וולט. איכות החומרים שמעל הברך טובה, הדלתות כוללות דיפונים רכים וכך גם משענת היד שבין המושבים הנעה מעלה/מטה/קדימה/אחורה ומכסה על תא אחסון. תא אחסון קטן נוסף הותקן משמאל להגה ובדלתות הותקנו כיסי אחסון גדולים ושימושיים.
מערכת המולטימדיה מציגה תפעול אינטואיטיבי וכוללת מסך מגע בגודל 8″ שמסביבו לחצני מגע לניווט מהיר בין התפריטים השונים. מעליה, מראה אלקטרוכרומטית (מתכהה אוטומטית) ובתקרת הרכב גג שמש פנורמי שנפתח בחציו הקדמי (בתוספת תשלום). הישיבה נוחה הודות למושבים קדמיים בעלי תמיכה מתכווננת לגב התחתון. עוד מוצעת לנהג תצוגה עלית לא נוחה לשימוש עקב הקרנה על זגוגית נפרדת ולא על השמשה הקדמית.
מעבר למושב המרכזי מציג מרחב נוח ונעים לשהייה – מרווחי רגליים וראש מצוינים, בקרת אקלים עם שליטה נפרדת על הטמפרטורה, שקע טעינה, שקע 12 וולט, פתחי מיזוג, כיסים בגב המושבים הקדמיים (גדולים וקטנים), תאורה אישית לכל נוסע, משענת בין המושבים עם מחזיקי כוסות, תאורת אווירה, דיפון רך למרפק בדלת.
המושב האחורי לעומת זאת, כצפוי ברכב פנאי שבעה מושבים, מציג תמונה פחות חיובית – הכניסה אליו אינה נוחה למבוגרים ומרווח הרגליים תלוי בחסדי יושבי המושב המרכזי שיכולים לנוע קדימה ואחורה. אין אבזור לזוג הנוסעים מאחור והמושב מיועד בעיקר לילדים.
תא המטען מציג נפח מצומצם כאשר שורת המושבים האחורית אינה מקופלת – 230 ליטר בלבד. קיפול שורת המושבים תניב נפח מכובד במיוחד של 700 ליטר. הוא כולל שקע 12 וולט, ווי עיגון, וו תליה, תא אחסון בכל צד והוא נפתח ונסגר באופן חשמלי. מתחת לרצפתו תמצאו גלגל חלופי דק.
נוהגים
הגרסה הנבחנת היא כאמור הגרסה הבכירה המשווקת בישראל וכוללת מנוע בנזין בנפח 2 ליטר (לעומת 1.5 בגרסת הכניסה) המפיק, באמצעות מגדש טורבו, 190 כוחות סוס ב-4,200 סל”ד ו-32.6 קג”מ מכובדים בכל הטווח שבין 1,500 ל-4,100 סל”ד. המנוע מחובר לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה כפולת מצמדים (DSG) בעלת שבעה יחסי העברה. יחידת הכח הזו מספקת ביצועים נאים לא רק על הנייר אלא גם על הכביש: 0-100 קמ”ש ב-7.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 213 קמ”ש. נוחות הנסיעה טובה הודות למתלים אדפטיביים, שבמצב נהיגה ‘ספורט’ מרסנים את תנועות המרכב (על חשבון נוחות הנסיעה) ומספקים בטחון רב מאחורי ההגה. חסרו לנו באופן תמוה פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה שמופיעים בדגמים זולים יותר של היצרן, ושליטה על תיבת ההילוכים מתבצעת רק באמצעות בורר ההילוכים.
בסוף השבוע בו בחנו את הפולקסווגן טיגואן אולספייס ירדו לא מעט גשמים וכתוצאה מכך הכבישים היו רטובים וחלקים. ההנעה הכפולה הורידה את כח המנוע באופן יעיל לכביש ולא נרשמו איבודי אחיזה משמעותיים גם בפניות הדוקות תחת עומס. למרות זאת, נציין כי הטיגואן אינו מיועד לשטח טכני. מצבי נהיגה של שטח ושלג ניתנים לבחירה לטובת העברת כח יעילה יותר, אך אל תצפו להגיע למקומות שהדרך אליהם מאתגרת.
צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-9 קילומטר לליטר. הטיגואן אוהב דלק וזאת בעיקר עקב חסרונה של מערכת היברידית, הנעה כפולה ומשקל עצמי לא נמוך של 1.9 טון.
בטוחים
לטובת שמירה על בטיחות הנוסעים הותקנו בטיגואן שלל מערכות בטיחות וביניהן: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת על גבי המראות, בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, חיישני חניה 360 מעלות, מצלמה לתמרוני חניה 360 מעלות, חיווי לחץ אוויר נפרד לכל גלגל, תיקון סטיה מנתיב, תאורת לד, 8 כריות אוויר, מערכת התראת עייפות נהג ועוד.
מסכמים
פולקסווגן נכנסת לשוק רכבי הפנאי בעלי שבעה מושבים ומציגה רכב עם המון יתרונות ומעט מאד חסרונות. יתרון נוסף הוא המחיר, החל מ-185 אלף שקלים (230 אלף שקלים לגרסה הנבחנת, לא כולל תוספות בתשלום) אשר מציג תמורה טובה במיוחד ביחס למתחרים.
כמה אי דיוקים בכתבה אחת… עושה רושם שהכותב הוא לא מבין כלום ברכבים
1. המומנט הוא 32.6 ולא 36.2
2. אין פה מערכת היברידית , זה בנזין נטו
3. המחיר כולל גג הוא 240 ולא 230
4. יש פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה…הם קטנים אולי לא שמת לב
בכתבה כתוב שחסרה מערכת היברידית, לא שיש מערכת היברידית.