פיג’ו 308GTI בארץ ומאיימת לתת בראש לפולקסווגן גולף

חדשות לא טובות לפולקסווגן גולף GTI, היום הושקה מתחרה שנותנת לה פייט אמיתי – פיג’ו 308GTI

שנתיים אחרי שהושקה בניכר, מגיעה אלינו בשעה טובה פיג’ו 308GTI, מכונית ספורטיבית מטמבון לטמבון, שיושבת במשבצת ה”הוט-האץ'” – רכבי האצ’בק ספורטיביים, המרווחים מספיק גם למשפחה.

עד היום הפולקסווגן גולף GTI נהנתה משקט יחסי בגזרה. אבל היום הגיע – פיג’ו 308GTI נחתה בארץ, ועל פי נתוני הפתיחה שלה, היא נותנת פייט אמיתי ולא קל למכונית הסופר פופולרית מגרמניה. 

קצת נתונים:
נפח מנוע: 1.6 ליטר טורבו (הנעה קדמית).
הספק: 270 כ”ס
מומנט מירבי: 33.6 ב-1,900 סל”ד
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
0-100 קמ”ש ב-6 שניות.
צמיגי מישלין פיילוט סופר-ספורט 235/35 R19

מוקדמות צרפת מול גרמניה

שחור על גבי לבן, נתוני הפתיחה של ה-308GTI טובים יותר משל הפולקסווגן גולף GTI:

1. לפיג’ו 270 כ”ס מול 220 כ”ס לגולף GTI.
2. מאפס ל-100 פיג’ו מגיעה ב-6 ש’ מול 6.5 ש’ לגולף.
3. והצרפתייה השרירית שוקלת פחות 160 ק”ג.  

אבל התחרות הגדולה היא לא רק בנתונים, אלא במחיר. בזמן שבחו”ל הגולף GTI נמכרת במחיר נמוך ואטרקטיבי יותר מה-308GTI, פה בארץ הפיג’ו נמכרת ב-20,000 ש”ח פחות ממחירה של הגולף הספורטיבית. ובמדינה שמחירי הרכב שלה במילא מטורפים, הסכום הזה הוא משמעותי מאד.

פיג’ו 308GTI. צילום: דויד בר-סלע
תא נהג פיג’ו 308GTI. צילום: דויד בר-סלע

פיג’ו לוטשים עיניים לעבר פלח הלקוחות של הגולף GTI, אבל בזמן שהגולף נמכרת עם תיבה אוטומטית-רובוטית או ידנית כאופציה, הפיג’ו 308GTI תימכר עד להודעה חדשה רק עם תיבה ידנית, מה שכנראה יצמצם את קהל הלקוחות שלה.

כן, היא מכונית האצ’בק מרווחת מספיק למשפחה של 4 נפשות. אבל מי שאין לו את חיידק הנהיגה בדם, לא ירצה להתעסק עם העברת הילוכים ידנית ביום יום. ואם כן – אשריכם, אתם הולכים ליהנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *