פרארי 296 GTB החדשה (מנוע V6 ו-830 כ”ס) החל מ-2,350,000 ש״ח
פרארי 296 GTB החדשה מקבלת מנוע V6 חדש ומערכת הנעה היברידית עם הספק של 830 כ”ס, (120 כ”ס יותר ממנוע ה-V8 הנוכחי של החברה). ה-296 GTB תנחת בארץ ברבעון השני של 2022, במחיר של שיתחיל מ-2,350,000 ש״ח
סמלת, יבואנית פרארי בישראל החלה השבוע לשווק את הדגם החדש בהיצע רכבי הספורט של פרארי – ה- 296 GTB ההיברידית. הדגם החדש מציג לראשונה מנוע V6 חדש לחלוטין ומתקדם בשילוב עם מנוע חשמלי להספק משולב אדיר של 830 כ”ס (120 כ”ס יותר מה- F8 טריבוטו). שמה של המכונית החדשה מורכב מנפח המנוע החדש – 2.9 ליטר, ומספר הצילינדרים – 6. עם התכנון של הדגם החדש, פרארי החליטה לעצב ולתכנן מחדש את מכוניות הספורט שלה, שושלת ארוכה ומפורסמת ולייצר קונספט חדש לחלוטין שמייצג את החידושים הטכנולוגיים של החברה.
מנוע ה-V6 חדש לחלוטין ותוכנן להציג ביצועים ברף חדש ממנועי ה- V6. המנוע החדש בנפח 2.9 ליטר, בעלת תצורה של 120 מעלות מה שמאפשר לשני מגדשי הטורבו להיות בתוך ה-V (בתצורה שנקראת Hot V), מה שמאפשר למנוע להיות קומפקטי יותר וקל יותר (30 ק”ג פחות ממנועי ה- V8 של החברה). בשילוב שימוש בחומרים מתקדמים, הזרקת דלק ישירה ב-350 באר ומגוון פיתוחים למגדשי הטורבו, המנוע מייצר 663 כ”ס ב- 8,000 סל”ד, הספק ספציפי של 221 כ”ס/ליטר, ההספק הספציפי הגבוה ביותר לרכב סדרתי.
אל מנוע ה- V6 החדש מצטרף מנוע חשמלי, הממוקם בין תיבת ההילוכים למנוע בנזין וביחד ההספק המרבי המשולב הוא 830 כ”ס. ל-296 GTB החדשה יש סוללה בנפח של 7.45 קוט”ש המקנה לרכב טווח נסיעה חשמלי של 25 ק”מ.
התאוצה מאפס למאה קמ”ש עורכת רק 2.9 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ”ש אורכת רק 7.3 שניות (0.5 שניות יותר מהר מה-F8 והביצועים הטובים בסגמנט) והמהירות המרבית היא מעל 330 קמ”ש. את מסלול פיוראנו משלימה ה-296 GTB בתוך דקה ו- 21 שניות, שניה וחצי מהר יותר מה- F8.
פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע החדש על ידי שימוש בחומרים קלים למערכת הפליטה החדשה ותכנון יציאת האגזוז המרכזית ליצירת צליל V6 עוצמתי ומיוחד שיציע ריגוש מקסימלי ועוצמה גבוהה יותר מה- F8 וצליל שמזכיר יותר את ה- V12 האימתני של החברה.
מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, יצרו יצירת אמנות חדשה בבואם לייצר את ה- 296 GTB. מטרתם הייתה לייצר מכונית קופה עם מנוע מרכזי בעיצוב חדש, כשההשראה המשפחתית נלקחת מדגמי עבר כמו ה- J50 (מהדורה מיוחדת של 10 יחידות לשוק היפני) וה- 250 LM משנות ה-60. ביחד עם התכנון האווירודינמי המתקדם של הרכב, נוצר מראה חדש, ייחודי, מודרני ומרענן למכוניות הספורט החדשות של המותג.
החזית העוצמתית כוללת שלל של פתחי אוורור אלגנטיים לצורך קירור מערכות הרכב (מנוע בנזין, מערכת חשמלית, בלמים) ביחד עם פנסים צרים ופנסי DRL דקיקים דמויי תכשיט. קורות A של הרכב שחורות ונותנות מראה אחיד ביחד עם השמשה הקדמית והחלונות. מפצל האוויר התלוי הייחודי מקדימה, ה- Tea Tray, לקוח מעולם מכוניות המירוץ ומאפשר חלוקת אוויר מושלמת. צדי הרכב מאופיינים בקווי אחד שממשיך את צדי הפגוש הקדמי ומסתיים בפתחי האוורור האחוריים, אשר לקוחים מה- 250LM האגדית. מכסה המנוע האחורי, העשוי זכוכית ומכיל קימורים מורכבים ביותר, כולל במרכזו פתח ניקוז אוויר חם בצבע הרכב, מחווה לפרארי טסטרוסה ו- F355. מאחור, מבנה ה- Kamm Tail של הפגוש האחורי, ניחד עם יחידות התאורה הצרות ויציאת האגזוז המרכזית יוצרים מראה מודרני ומורכב שלא נראה כמותו במכוניות הקופה של פרארי הרבה שנים. בין הפנסים חבוי גם ספוילר אחורי אקטיבי שמהווה חלק אינטגרלי מהפגוש.
העיצוב החדש מציע בנוסף גם שיפור אווירודינמי לעומת ה-F8 והוא מציג שיפור בכל הפרמטרים עם כוח הצמדה כללי של 360 ק”ג ב- 250 קמ”ש, מתוכם 100 ק”ג מגיעים מהספוילר האחורי האקטיבי, טכנולוגיה שנלקחה מהלה פרארי ועוצבה, כמו בלה-פרארי, להשתלב בפגוש כאשר אינה בפעולה. אלמנטים רבים נלקחו מהידע שנצבר מתכנונה של ה- SF90 ההיברידית וה- 296 GTB כוללת פתחי אוורור לבלמים וכן דיפיוזר אחורי שנלקחו מה- SF90.
בתכנון הדינאמיות של הרכב החדש פרארי יישמה מטרה אחת מעל כולן – להתרכז בהנאה מנהיגה, Fun To Drive. כדי להשיג את המטרה הזו ולייצר רכב שבאמת מקנה חוויה כיפית לנהיגה, נשלטת ועם ביצועים אדירים, פרארי ביצעה מגוון שינויים בדינאמיות של הרכב:
- בזכות המנוע החדש והקומפקטי, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים, פרארי הצליחה לקצר את בסיס הגלגלים ב- 5 ס”מ לעומת ה-488 וה-F8. ההספק הגבוה ועליית משקל קלה בלבד ביחס ל- F8 תורמים ליחס ק”ג/כ”ס של 1.77 ק”ג לכל כ”ס.
- פיתוחים חדשים לשלדה הם ה- ABS Evo וחיישן שלדה חדש (6 Way – Chassis Dynamic Sensor) ביחד עם תכונת חדשה לזיהוי אחיזה, יוצרים רכב עם תגובות מיידיות הנשלט מאוד בגבולות האחיזה, עם ביצועים נגישים והתנהגות כיפית ומהנה לנהיגה.
- השדרוג שלל הבלמים הבלמים ל- Brake By Wire ביחד עם ה- ABS Evo החדש גם תרם לקיצור מרחק הבלימה ב- 10%. ביחד עם חלוקת המשקל החדשה (59.5 אחוז בחלק האחורי של הרכב) יצרו רכב קל ומרגש בכל פניה.
ללקוחות שירצו לשדרג את ה-296 GTB לשימוש במסלול, פרארי מציעה גם חבילת מסלול מיוחדת שנקראת ASSETTO FIORANO וכוללת שימוש נרחב יותר בחומרים קלים כמו סיבי פחמן וטיטניום, מתלי מרוץ מיוחדים, מפצל אוויר קדמי בעיצוב שונה וספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלון אחורי מלקסן. לקוחות שיבחרו בחבילה יוכלו גם לבחור צביעה ייחודית לרכב, בהשראת ה- 250 LM שהתחרתה במרוצים.
פרארי 296 GTB
סוג מנוע | V6 120° Twin Turbo |
נפח (סמ”ק) | 2992 |
הספק – כ”ס / סל”ד | 663 / 8,000 |
מומנט – קג”מ / סל”ד | 74 / ,3,000 |
תאוצה 0-100 (שניות) | 2.9 |
תאוצה 0-200 (שניות) | 7.3 |
מהירות מרבית ( קמ”ש ) | 330 |
הספק מנוע חשמלי MGU-K (כ”ס) | 167 |
הספק משולב | 830 כ”ס |
נפח סוללה קוט”ש | 7.45 |
טווח נסיעה חשמלי ק”מ | 25 |
זמן הקפה בפיוראנו (דקות) | 1:21 |
תצרוכת דלק (נתוני יצרן) | |
משולב ( ליטר ל-100 ק”מ ) | טרם נבדק |
מערכת הנעה |
|
תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT עם 8 הילוכים, הנעה אחורית | |
הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני | |
מנטינו (Race Manettino) עם 5 מצבי נהיגה- WET, Sport, Race, CT-Off, ESC-Off
מנטינו חשמלי (eManettino) עם 4 מצבי נהיגה – Electric, Hybrid, Performance, Qualify |
|
eSSC: eTC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo with 6W-CDS
Performance ABS\EBD with energy recovery |
|
מידות ומשקלים | |
אורך כולל (מ”מ) | 4,565 |
רוחב כולל (מ”מ) | 1,958 |
גובה (מ”מ) | 1,187 |
בסיס גלגלים (מ”מ) | 2,600 |
נפח תא מטען (ליטר) | 202 |
קיבולת מיכל דלק (ליטר) | 65 |
אבזור חיצוני
- חישוקי סגסוגת 20″ ייחודיים
- פנסי LED קדמיים ואחוריים
- KEYLESS – מפתח חכם להתנעת ללא מפתח
- ספויילר אחורי אקטיבי
- דיפיזור אחורי מובנה
- מעבר אוויר קדמי Tea Tray
- בלמים קרמיים
מאפייני פנים
- מושבי עור איטלקי
- הגה בטכנולוגיית HMI – עם בקרי השליטה לנהג על ההגה, מופעלים בטאץ’
- לוח שעונים דיגיטלי 16″
- מנופי החלפת הילוכים מאלומיניום וגימור פנים מאלומיניום
- סף דלת פנימי מאלומיניום
- בלם חנייה חשמלי
- בקרת אקלים מפוצלת DUAL ZONE
- חיישני גשם ותאורה
- בקרת שיוט