פרויקט אלפא – הסוף: טיפול דיטיילינג והשבחה לפני מכירה
פרויקט אלפא התחיל ונגמר עם הרבה תכניות שנשארו במגירה. החלק השלישי והאחרון בסדרה – טיפול דיטיילינג והשבחה לפני מכירה
פרויקט אלפא – מה, כבר נגמר?
לפני כמעט 7 חודשים, הכרזתי בקול תרועה רמה על פרויקט חדש שאני מתחילה – “פרויקט אלפא“, לשפר ולשדרג את הרכב האהוב שלי מזה שנתיים – אלפא רומיאו 159. התחלתי בטיפול דיטיילינג שהחזיר לה את הצבע ללחיים, והזכיר לי כמה היא יפה. אחר כך קבעתי לה תור להחלפת מערכת מולטימדיה, כדי שנוכל לשמוע מוזיקה טובה בקולי קולות כשאנחנו יחד.
היו מלא רעיונות, ומלא הצעות לשיתופי פעולה, והצעות מעניינות איך להמשיך את פרויקט אלפא. תכננתי לה מתלים חדשים, וג’אנטים שהיו מסנוורים ומהפנטים את כל מי שהיה בדרך, והיה דיבור על צ’יפ פה, וצבע שם (שחור או אפור כהה). אבל נראה שאף אחת מהתכניות האלה לא תצא לפועל בסוף. פרויקט אלפא מסתיים (כמעט), עכשיו.
האלפא 159 הצטרפה למשפחה שבועיים אחרי שהבן שלי נולד, למעשה היא הגיעה בעקבותיו. היינו עם סובארו BRZ, רכב שבלשון המעטה לא מתאים למשפחה, וחיפשנו רכב משפחתי ספורטיבי ומרווח, שלא יבייש את הפירמה וגם ידחק לתוך תקציב לא גבוה. כל המשפחתיות ה”סטנדרטיות” ירדו מהפרק מהר מאד, כל ההספקים מתחת ל-1800 סמ”ק גם כן. מותגים כאלה ואחרים לא באו בחשבון, עד שהגעתי לאיטלקיה בת אפילו שנים, עם 53,000 ק”מ, מיד ראשונה. החיפוש נגמר.
בתקופה שלנו יחד, הבן שלי החליף שני מושבי בטיחות, ושתי עגלות, תא המטען הענק שלה הכיל, תיקים, עגלות וקניות, פלוס שקיות מהשקות וחפצים שנשארו שם קבוע בבגאז’. (ועדיין יכולתי להיכנס לשם גם בעצמי). 99% מהנסיעות בה היו עירוניות, ליד הבית, לסבתא ולסידורים (8,500 ק”מ סה”כ). ביתר הזמן, בחנתי מכוניות, והיא חיכתה בחניה.
אחרי שנתיים עם האלפא, ומלא מלא מחשבות ודילמות מה לעשות, האם להחליף רכב או לא? (ואריאל עד לכמות האכילות ראש, והשיחות על איזה רכב יהיה לבית), החלטתי שמלכת הכביש צריכה כרכרה חדשה. רגע לפני שהאלפא רומיאו 159 שלי מוצאת לעצמה אהבה חדשה, ואני מתחילה בחיפושים שוב, לקחתי אותה לטיפול מקיף בסלון יופי, ושמתי אותה בידיים הכי טובות שיכולתי לבחור.
תיקוני צבע, דיטיילינג וציפוי נאנו
סדנת הדיטיילינג של שמואל מזרחי באשדוד (“מ.ש השבחת רכב”), מבריקה ונוצצת כאילו נפתחה אתמול. שמואל פתח אותה לפני שנה, ומבריק אותה יום יום כמו את מכוניות שהוא מקבל לטיפול. סיפרתי לו את הסיפור שלי עם האלפא והחלטנו יחד על טיפול השבחה מלכותי מטמבון לטמבון – השבחה לקראת מכירה.
השבחת רכב או דיטיילינג זו תורה שלמה שנועדה להתרכז בפרטים הקטנים של הרכב ולהחזיר להם את הברק, כמו כשהיו חדשים.
זה מתחיל בטיפול בצבע של הרכב, בהשבת הברק של הפח ושל הפגושים, וממשיך בניקיון יסודי של פנים הרכב, בריפודים, בתקרה, בדלתות והשטיחים, ניקיון המנוע והחלקים החבויים מתחת למכסה, ועד לפרטים הקטנים ביותר, כמו ניקיון פתח הדלק, גומי הדלת ופתחי האוורור.
ספציפית, בסדנה של שמואל, אפשר לעשות גם תיקוני פח וצבע קלים, כך שהוא פתר לי כמה בעיות במקום אחד, בלי להוציא את הרכב לגורם נוסף וידיים נוספות.
השבחת רכב מתבצעת בדרך כלל לפני מכירת רכב או אחרי קניית רכב, אבל יש בעלי רכבים שאוהבים ורוצים לטפל ברכב שלהם בשוטף.
בטיפול השבחה מתקנים בעצם את כל היסטוריית בעיות הנראות והלכלוך של הרכב, ומצפים את הרכב (בתוספת תשלום), בציפוי ננו קרמי, המשמר את הרכב ממפגעים כמו לכלוך, נוזלים ומזג אוויר, ומשאיר אותו מבריק לאורך זמן. בניגוד לטיפול ווקס סטנדרטי ומוכר, שמבריק את הרכב, אך הוא הברק וההגנה לא עמידים לאורך זמן.
השבחת רכב כוללת לרוב:
1. השבחה של צבע הרכב הקיים, בעזרת פוליש רב שלבי על הרכב.
יש סוגים שונים של חומרי פוליש ופדים לרמות שונות של ליטוש, תהליך הפוליש מלטש את שכבות הצבע הדהויות והשרוטות (לדוגמא: שריטות שנובעות ממכונת שטיפה שמשאירה צורות של עיגולים על הרכב).
משתמשים בפד ברמות שונות: גס יותר בהתחלה ועדין בסוף, כשהמטרה היא להעלים את כל השריטות, גם את העמוקות שבהן. על האלפא, שמואל ביצע פוליש בין 3-4 פעמים, כדי שהכל יצא חלק.
2. ניקיון פנימי יסודי: פירוק של כל החלקים הפריקים, כולל כיסאות והספות, חלקי חשמל (לדוגמא, כפתורי פתיחת חלונות בדלתות), וידיות אחיזה. שאיבת הלכלוך, וניקוי עם חומרי ניקוי ייעודיים לכל פרט. הסרה של כתמים על הריפודים, בתקרה, השטיחים והדלתות, ועבודה עם מברשות מיוחדות כדי להוציא כל שבב של אבק.
כל חלק מפורק ועובר שטיפה, ייבוש והרכבה.
ציפויי בד רגישים עוברים ניקיון עם מכשיר שנקרא “טורנדו” שמזרים חומר ניקוי בלחץ אוויר (כמו קיטור), שלא מאפשר ספיגה של נוזל בבד, וכן הריפודים עוברים ניקוי במכונה מיוחדת שמתיזה מים חמים עם חומר ניקוי בלחץ גבוה, שחודר לסיבי הבד ובמקביל שואבת אליה את הנוזל המלוכלך מתוך הבד.
3. פחחות וצבע במקומות שניזוקו. במקרים בהם שכל נפח הצבע נשרט, אין ברירה וחייבים לבצע תיקוני צבע ותיקוני פחחות ליישור מעיכות. שמואל מומחה קרוב לעשור גם בתיקונים מקומיים שלא דורשים צביעה של כל החלק.
4. ציפויים: ננו קרמי, ו-ווקס. כאשר הפופולרי והמוכר ביותר הינו הווקס. הווקס אינו עמיד ותוך מספר שטיפות, (גם ידניות) הוא יעלם. כיום השימוש בציפוי הננו הקרמי נפוץ יותר.
ציפוי ננו – מדובר בחלקיקים מזעריים בעלי עמידות גבוהה אשר מונעים מחיידקים, נוזלים ואבק להיתפס בפח של הרכב, ובו זמנית, הציפוי משאיר שכבה מבריקה שמשפרת את מראה הרכב בצורה משמעותית.
ישנם סוגים שונים של ציפויים:
– ציפוי ננו לפח החיצוני.
– ציפוי ננו לפלסטיק שמונע דהייה והתייבשות.
– ציפוי ננו למושבים שמונע ספיגה של לכלוך ונוזלים.
– ציפוי ננו למושבי עור שמגן עליהם מלכלוך והורדת צבע (לדוגמא, צבע ממכנסי ג’ינס שמכתימים מושבים עור בצבע בהיר).
– ציפוי שמשות נגד מים שלא נתפסים על השמשה.
כיום יש טרנד של ציפוי במספר שכבות ננו, שמבטיח שמירה ברמה גבוהה מאוד ולאורך זמן על הפח. את הפוליש עושים עם מכונות פוליש מקצועיות ופדים מסוגים שונים ואת ציפוי הננו מתיזים על הרכב.
מוכנים? תמונות לפני ואחרי
אלפא רומיאו 159 אחרי טיפול השבחה
השבחת רכב לוקחת זמן והרבה הרבה השקעה, כשהיא נעשית כמו שצריך. האלפא שלי הייתה בסדנה, בידיים המסורות של שמואל 3 ימים.
טווחי מחירים:
ניקיון פנימי יסודי: נע בין 400 ל-1000 ₪ לפי גודל הרכב ורמת הלכלוך.
פוליש רב שלבי: נע בין 800 ל-1,800 ₪ לפי גודל הרכב וסוג הצבע.
ציפוי ננו קרמי: החל מ-1,200 ₪ לציפוי חיצוני.
לציפוי ריפודים: העלות היא בסביבות 400-450 ₪.
הוא עשה עבודה מטורפת כל הכבוד
עבודה מההמממת בתור אחד שיש לו חברה למכירת רכב חדשים ויד 2 מקצועי מאוד
דוידי דודי ….