קבוצת יוניון (טויוטה) נכנסת לתחום טעינת רכבים חשמליים

 

קבוצת יוניון (יבואנית טויוטה) נכנסת לתחום טעינת רכבים חשמליים, ומשיקה את חברת EV-edge לטעינת רכבים חכמה.
החברה תקים עמדות טעינה בקניונים, מלונות, רשתות שיווק, ושטחי מסחר בפריסה ארצית רחבה

עמדת טעינה של חברת EV EDGE מבית יוניון (יבואנית טויוטה)

קבוצת יוניון מחברת בין עולמות האנרגיה והרכב וממנפת את נוכחותה וניסיונה בשווקים אלה. הקבוצה, משיקה היום את כניסתה לסגמנט חדש המחבר בין שני התחומים – תחום הטענת הרכבים החשמליים. EV-edge תציע לצרכן שירותי טעינה  לרכב חשמלי עם מוצר איכותי ורמת שירות בסטנדרט הגבוה בענף.

חברת EV-edge, מקבוצת יוניון, משיקה באופן רשמי את פעילותה החדשה. החברה תבצע פיתוח והקמה של רשת עמדות טעינת רכב חשמלי מהמתקדמות בעולם אשר תתמוך בכל  סוגי הטעינה (AC ו-DC) עבור כל מותגי הרכב ובכל הסקטורים הקיימים בשוק: בתים פרטיים, חניונים, קניונים, רשתות שיווק, בתי מלון, מקומות עבודה, מרחב מוניציפלי ועוד. החברה מציעה סטנדרט חדש של ממשק לקוח, שירות וניהול של טעינת רכב חשמלי – תשתית קריטית להתפתחות וחדירת טכנולוגיה ירוקה ומתקדמת זו.

עשרות עמדות טעינה חכמות

EV-edge מתכננת פריסה של רשת טעינה משמעותית בישראל כבר בטווח הקרוב. החברה חושפת היום כי כבר חתמה עשרות הסכמים להקמת עמדות טעינה עם רשתות וגופים עסקיים מובילים בישראל בעלי פריסה ארצית, בהם: רשת השיווק חצי חינם, רשת קניוני JTLV, המחזיקה בין היתר, בקניון רננים רעננה, סימול אשדוד, סביונים יהוד, רמות ירושלים ועמק סנטר עפולה, מתחמי קניות ישפרו מקבוצת IDB, חניוני סנטרל פארק, פארק עתידים תל אביב ורשת תחנות דלק “מיקה”.

עשרות תחנות טעינה במרחבים עירוניים EV EDGE

שיתוף פעולה ייחודי במגזר המוניציפאלי

ב- EV-edge שמים דגש רב על המרחבים העירוניים והמקומיים. זאת, בין היתר, על בסיס ההנחה שליותר ממחצית מהישראלים אין גישה לחניה פרטית ועל כן פריסה רחבה תלויה במידה רבה בזו שתהיה ברחובות ובמרחבים ציבוריים הנגישים לכל.

לצורך כך חברה EV-edge לקבוצת מילגם המתמחה במתן שירותים מקיפים ומתקדמים לעיריות, גופים מוניציפאליים וממשלתיים ופעילה בלמעלה מ- 160 רשויות מקומיות, ויחד הן צפויות לפתח את הפעילות המקומיות. מילגם היא הבעלים של פנגו ובעלת ניסיון רב במתן שירות עד כה כבר נחתמו הסכמים להקמת עמדות טעינה בין היתר בערים תל-אביב, הרצליה, נתניה, רמת גן, הוד השרון, אור יהודה וכן באוניברסיטת בר-אילן.

עמדות הטעינה אשר תציע EV-edge בישראל מיוצרות עבורה על ידי יצרניות אירופאיות מובילות, בעלות ניסיון משמעותי מוכח עם למעלה מ-50,000 עמדות טעינה. בין היתר, תציע החברה עמדות לטעינה מהירה המאפשרת הטענת הרכב החשמלי בזרם ישר (DC) ובמהירות של 150KW שעה אשר ביכולתן להטעין רכב חשמלי תוך דקות.

ניהול הרשת וממשקי שירות הלקוח של EV-edge מבוססים על אפליקציות ותוכנות ייחודיות של החברה, המספקים מענה מיטבי לצרכי הלקוח הפרטי והעסקי:

  • ניהול ובקרה – פורטל ניהול (Back end) עמדות הטעינה הוא חדשני, מפורט וידידותי למשתמש.

  • טיפול ואחזקה – קבלת מידע בנוגע לתקינות העמדות בכל רגע נתון, ואפשרות טיפול במרבית התקלות  (Over The Air) OTA.

  • ניהול עומסי חשמל – אפשרות הגדרת חלוקת עוצמה בין עמדות ובין לוח החשמל לעמדות באופן ידני או אוטומטי.

  • ניהול לקוחות – אפשרות ניהול קבוצות לקוחות במערכת, לטובת הקצאת גישה לעמדות טעינה ללקוחות ספציפיים או הטבות מחיר לפי קבוצת לקוחות.

  • מנגנון תמחור דינאמי – תמחור לפי שעה / קוט”ש. תשלום על ידי אפליקציה/ כרטיס אשראי/ RFID.

  • אפליקציה לנהג – כולל תפעול העמדה הביתית, צפייה בדו”חות נתוני טעינה אישיים, הטענה בעמדות ציבוריות בפריסה ארצית.

  • מוקד שירות 24/7 וצוותי התקנות מקצועיים ומנוסים בפריסה ארצית.

רוכשי כלי רכב חשמליים יזכו לתמריצים כמו מס קנייה מופחת

תשתית מתקדמת לשוק צומח ומתפתח

המעבר לרכבים חשמליים, ידידותיים לסביבה, מחויב המציאות, בין היתר על רקע תקינה מחמירה באירופה לזיהום אוויר והתחייבות רוב המדינות בעולם, לצמצום פליטת גזי החממה. כיום אחראי מגזר התחבורה לכ- 25% מפליטות גזי החממה בעולם. לפיכך, ממשלות וערים רבות מעניקות יתרונות לנסיעה ברכבים חשמליים, כמו הטבות מס, מענקי רכישה ועוד. גם ישראל מציעה תמריצים שונים לקידום כלי הרכב החשמליים, בין היתר באמצעות מס קנייה מופחת, הפחתת שווי השימוש, מענקים מתוכננים לעסקים שיפרסו עמדות טעינה ציבוריות, תמיכה במיזמי רכב שיתופי חשמלי ועוד.

שוק הרכב החשמלי מתפתח וצומח בעולם ובישראל. בשנת 2018 נמכרו למעלה מ- 2 מיליון רכבים חשמליים בעולם (גידול של 100% בהשוואה לשנת 2017). על-פי התחזיות בשנת 2030 כבר ינועו בכבישי העולם כ-125 אלף רכבים חשמליים. מספרן של עמדות הטעינה הביתיות ובמקומות העבודה בעולם הסתכם בכ-3 מיליון בשנת 2017 ובנוסף להן היו קרוב ל – 500 אלף עמדות טעינה במרחב הציבורי.

עפ”י התחזיות שפרסם מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון, עד שנת 2025 מספר הרכבים החשמליים בישראל צפוי להגיע לכ-200 אלף רכבים (כ-5% משוק הרכב הישראלי) ויידרשו בישראל כ-150 אלף עמדות טעינה פרטיות וכ-13 אלף עמדות טעינה ציבוריות. עוד מוסיף המחקר וטוען, כי “על הרשויות המקומיות לצפות לצורך במאות עד אלפי עמדות טעינה ציבוריות בשטחן”. כזכור, משרד האנרגיה הכריז כי החל משנת 2030 תיאסר מכירת רכבים שאינם חשמליים.

רונן יבלון, מנכ”ל EV-edge , מקבוצת יוניון, אמר היום: “הקמת רשת טעינה מתקדמת, זמינה, יעילה וידידותית היא קריטית להאצת חדירתו של הרכב החשמלי לישראל. בנוסף, רשת מתקדמת תצמצם באופן משמעותי חסמים קיימים, שהם בעיקרם פסיכולוגיים, הנוגעים לנוחות וגמישות בטעינה. הניסיון הבינלאומי בתחום תשתיות הטעינה שאנו מביאים ארצה, יחד עם הידע והרקע בשוק הרכב והקמעונאות המקומיים יוצרים עבורEV-edge  שילוב המציע מוצר איכותי, שירות אמין, ותמחור אטרקטיבי. הרכב החשמלי מציע יתרונות משמעותיים לסביבה ולאיכות החיים של כולנו, ואנו גאים להוביל סטנדרט חדש בתחום חשוב וצומח זה”.

מידע נוסף באתר החברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *