קיה Xceed (אקסיד) החדש – התרשמות ראשונה וחוות דעת
הקרוסאובר החדש של קיה, לו חיכינו בציפייה בחודשים האחרונים, הגיע לארץ – קיה Xceed, קרוסאובר קומפקטי מעוצב באופן יפהפה, עושה חיל כבר באירופה, ועכשיו הוא פה לשבות את לב הנהג הישראלי, שכן הוא מחזיק בכל היתרונות שאנחנו הישראלים מחפשים ברכב – החל מ-139,900 ש”ח
תמונות: רונן טופלברג
פרטים טכניים:
לקיה Xceed מנוע ארבעה צילינדרים בנפח T-GDi 1.4 ליטר (טורבו), המפיק 140 כ”ס, ומומנט של 24.7 קג”מ החל מ-1,500 סל”ד, ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.
יש 6 כריות אוויר, מערכת למניעת התנגשות קדמית FCA, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה LKA, התראה לעירנות נהג DAA, שליטה אוטומטית באורות גבוהים HBA, פנסי חזית LED, תאורת יום LED, תאורה אחורית LED, מסך מולטימדיה 8 אינץ’ מקורי עם תמיכה מלאה בעברית, אפליקציות WAZE, רדיו אינטרנטי, פנגו ועוד , שיקוף טלפון באמצעות Apple CarPlay ו Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור , חיישני חניה אחוריים, חיישן תאורה להפעלת וכיבוי אורות אוט’ , פתיחה וסגירה אוט’ לחלונות קדמיים, הגה וידית הילוכים בחיפוי עור, ספוילר אחורי עם תאורת LED, חלונות אחוריים כהים.
תוספות בדגם EX :
בקרת אקלים דיגיטלית דו איזורית עם פתחי מיזוג מאחור , פתיחה וסגירה אוט’ ל 4 חלונות, בלם יד חשמלי כולל Auto Hold, “מפתח חכם” – התנעה באמצעות כפתור, לוח מחוונים דיגיטלי SuperVision 12.3 אינץ’, ריפוד בד משולב עם עור, קיפול אוט’ למראות צד, חישוקי סגסוגת 18 אינץ’.
תוספות בדגם פרימיום:
כיוונון חשמלי למושבים קדמיים, זיכרון למושב נהג, בקרת שיוט אדפטיבית כולל מערכת Stop&Go , מערכת סיוע לפקקי תנועה LFA, התראת רכבים ב “שטח מת” BCW, התראה על תנועה חוצה מאחור RCCW.
התרשמות ראשונה על הרכב:
אם לא לחצתם עדיין על הפליי בסרטון הביתי שהכנתי לכם, אז אפתח באותה הצהרה שאמרתי שם בהתחלה – קיה Xceed זה רכב קרוסאובר שמביא איתו חבילה שלמה וטובה מאד למי שיבחר לרכוש אותו. הוא מודרני ומתקדם טכנולוגית, יש לו אבזור נוחות שימושי מאד למשפחה, ולא רק. כבר מגרסת הבסיס שלו מקבלים מערכות בטיחות מתקדמות, כמו התראה ותיקון אקטיבי לסטייה מהנתיב, בלימה אוטונומית עד 60 קמ”ש, ניטור מרחק מלפנים. וגרסת הפרימיום מוסיפה על אלה 2 מערכות – מערכת בטיחות קריטית בעיני – זיהוי כלי רכב בשטח מת, עם חיווי אור במראות הצד, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית, בעזרתה הרכב מאיץ או מאט בהתאם לרכב הנוסע לפניכם. שווה את האקסטרה כסף.
המנוע, מנוע 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ”ס, מנוע שאנחנו מכירים היטב מלפני. דינאמי מספיק, ועובד היטב עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים. תיבה כפולת מצמדים, היא תיבה שמשפרת את ביצועי הרכב בזכות מהירות העברת ההילוכים, ומשפרת גם את צריכת הדלק. יש מצב נהיגה SPORT שכמעט ולא לחצתי עליו. העדפתי להעביר הילוכים באופן ידני – M, לזכות בכוח זמין ומיידי בכל הילוך, ונהניתי מאד. בעיקר בכבישים המפותלים בהם נסענו בצפון (כביש 721, מומלץ).
נוחות, מרווח הפנים, ובידוד הרעשים:
היתרון הגדול של הקיה Xceed וקיה בכלל, הוא להצליח לייצר מכוניות שהן מספיק טובות. ואינן נופלות באף פרמטר. אם מדובר בשיכוך המתלים, בידוד רעשים, נוחות כללית. הבידוד טוב מספיק, ואולי ישמעו רעשי כביש החל מ-80 קמ”ש, ורעשי רוח מ-120 קמ”ש. אבל לא יהיה משהו שיגרום לכם לשבור את הכלים. המתלים משככים את מהמורות הדרך בצורה מספיק טובה, את ההגה, אישית, אהבתי מאד. קשיח במידה, ועובד טוב גם כשמערכת התיקון סטייה מהנתיב פועלת. מערכת התיקון סטייה מנתיב דייקה, מרכזה אותי בנתיב, קלטה סימוני דרך דהויים, ולא תיקנה אותי בצורה אגרסיבית.
מה פחות טוב בקיה אקסיד? אני אצטרך לגרד ממש חזק בראש כדי לחשוב על משהו. קיבלתי עשרות שאלות על הרכב ביומיים האחרונים שאחרי ההשקה הדינאמית שהתרחשה בארץ, והופתעתי לגלות שיש נהגים שלא יתפשרו על רכב ללא סאנרוף, גם אם מדובר בחבילה טובה כמו הקיה Xceed. קורא אחד שיתף אותי שכבר הגיע לאולם התצוגה, לראות את האקסיד, והתאכזב לגלות שאין בו סאנרוף. מה עוד? מספר שאלות התייעצות היו – האם “לרדת” מהספורטז’ ולקחת את ה-Xceed? הקיה ספורטאז’ גדול יותר, אבל מאד יכול להיות ששלושת ילדיכם ייכנסו במושב האחורי של הקיה Xceed. אני הייתי פיזית מגיעה עם מושבי הבטיחות, אם מדובר בילדים קטנים, ובודקת האם ואיך המושבים הללו נכנסים.
האם אני מעדיפה את הקיה אקסיד על פני הספורטאז’? היו גם שאלות כאלה, על אף שהן אינן יושבות על אותה קטגוריה. יש לי העדפה… אבל אתחמק נכון לעכשיו מלתת תשובה.
קיה Xceed החדש הוא קרוסאובר מעוצב באופן שובה לב. כיף שכולם שמים לב אליך בכביש, והעיניים בהחלט היו על הרכב כל הזמן. צבע המרכב בו נסעתי היה אפור, אבל גם האפור הזה היה אפור אחר, יפה ומושך. צבע נוסף שאהבתי היה הצהוב-זהוב, עם גימורים באותו הצבע בתא הנהג. אם תרצו את הזריקות צבע האלה בתא הנהג, דעו לכם שאלה אינם עולים תוספת תשלום.
צריכת הדלק בסוף ההשקה יצאה 12.5 ק”מ לליטר, בנסיעה מאומצת ואף אגרסיבית. סומכת עליכם שתסעו רגוע יותר.
מבחן דרכים מלא יתפרסם באתר בקרוב!
קיה Xceed
ציון בטיחות ישראלי – 6 ו-7 מתוך 8 מירביים
דירוג זיהום אוויר – 9 ו-10 מתוך 15 מירביים
מחירים:
גרסת EX לציי רכב – 137,900 ש”ח
גרסת LX – במחיר 139,900 ש”ח
גרסת פרימיום במחיר – 145,900 ש”ח
גרסת פלאג אין צפויה להגיע באמצע 2020.
איך מגיעים לעבוד? בעבודה כמו שלך מה צריך לעשות?
מה תווך מחיר טיפולים לרכב כזה ?? צמיגים מצבר ??
לגבי הדגם פרימיום לדוגמא תקלות וכדו
למה רק 3 שנות אחריות ?
שבכל העולם 7 שנים בגלל שפה סה ישראל