קיה ספורטאז’ היברידי ופלאג אין הייבריד בישראל מ-230 אלף שקלים
חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, משיקה גרסאות חדשות לקיה ספורטאז’, עם יחידות הנעה ורמות אבזור חדשות: קיה ספורטאז’ 1.6 ל’ טורבו הייבריד אוטומטית במחיר 229,900 ש”ח, קיה ספורטאז’ 1.6 ל’ טורבו פלאג-אין GT-Line WD4 אוטומטית עם טווח מוצהר של עד 69 ק”מ, במחיר 238,900 ש”ח
חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על תחילת שיווקן של גרסאות חדשות של הספורטאז’, שהושק בחודש מרץ וזוכה לביקוש גבוה עם למעלה מ-2,000 הזמנות של לקוחות פרטיים. הדור החמישי לספורטאז’ משווק, לראשונה, גרסאות המבוססות על מערכות הנעה היברידיות (הייבריד ופלאג-אין הייבריד), לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטות המזהמים. לצידן גרסת בנזין 2.0 ליטר אטמוספרית (ללא טורבו).
הגרסאות החדשות ממשיכות את הקו המתקדם שהציג הספורטאז’ החדש, עם סביבת נהג טכנולוגית וחדשנית הכוללת תצוגה רחבה ומרשימה הכוללת מסך מגע בגודל 12.3 אינטש ולצידו לוח מחוונים בגודל 12 אינטש, וכוללות עתה רמת אבזור GT-Line ספורטיבית.
יחידות הנעה: היבירידי ופלאג אין הייבריד (עד 69 ק”מ טווח, מוצהר)
הספורטאז’ החדש משווק כעת עם מגוון יחידות הנעה:
דגמי ההייבריד (HEV) והפלאג-אין הייבריד (PHEV) של הספורטאז’ החדש, פותחו על בסיס ארכיטקטורה ייעודית מתקדמת, עם ארגון מרחבי שתוכנן בקפידה, בכדי למנוע השפעה על המרחב העומד לרשות הנוסעים והמטען. בגרסת ההייבריד מארז הסוללות ממוקם מתחת לשורת המושבים השנייה וכתוצאה מכך מרווח רגליים זהה לזה שבדגמי הספורטאז’ עם מנוע בעירה פנימית. בספורטאז’ פלאג-אין ממוקמת סוללת המתח הגבוה במרכז, בין שני הסרנים, מתחת למרכב של ה-SUV, כדי להבטיח חלוקת משקל מאוזנת ומרחב פנימי שימושי, נוח ורב-תכליתי.
קיה ספורטאז’ פלאג-אין כולל את מנוע ה-1.6 ליטר T-GDI המוכר של קיה, מנוע הנעה חשמלי 66.9 קוו”ט בעל מגנט קבוע ומארז סוללות ליתיום-יון פולימר 13.8 קווט”ש. מערכת ההינע המשולבת מעניקה הספק כולל של 265 כ”ס, כאשר 180 כ”ס מקורם במנוע הבעירה הפנימית.
מארז הסוללות המתקדם בספורטאז’ פלאג-אין כולל יחידת ניהול סוללות מתקדמת המנטרת באופן רציף את מצב הסוללה. המארז מצויד גם ביחידת ניטור תאים מתקדמת המודדת ומנטרת את המתח והטמפרטורה של התאים.
קיה ספורטאז’ פלאג-אין מצויד במצב שטח (Terrain Mode) חדש המתאים באופן אוטומטי את ההגדרות של הרכב ומאפשר נהיגה אופטימלית בכל מצב נתון של הכביש והסביבה, כולל שלג, בוץ וחול. מערכת AWD מבוקרת אלקטרונית מוודאת שהכוח מחולק בצורה מיטבית בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בהתאם לתנאי הדרך ומצבי הנהיגה, משפרת את ביצועי הנהיגה ומגבירה את הבטיחות והחיסכון.
קיה ספורטאז’ היברידי מצויד במנוע ה-1.6 ליטר T-GDI 180כ”ס ולצידו מנוע הנעה חשמלי מסוג מגנט קבוע עם 44.2 קוו”ט וסוללת ליתיום-יון פולימר של 1.49 קווט”ש עם הספק כולל של 230 כ”ס.
להשלמת מערך יחידות ההנעה של הקיה ספורטאז’, מוצעת עתה גרסה חדשה עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ל’ בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים.
רמות אבזור
דגם אורבן – כבר מדגם הכניסה, הזמין עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ל’, טורבו בנזין או דיזל בנפח 1.6 ל’, הספורטאז’ החדש מציע מגוון של מערכות בטיחות אקטיביות ואבזור עשיר.
מערכות בטיחות:
- 7 כריות אוויר – כולל כרית אמצעית בין הנהג לנוסע
- FCA – מערכת מניעת התנגשות קדמית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי
- LKA+LFA – מערכות למניעת סטיה מנתיב (החל מ 60 קמ”ש) ושמירת מרכז נתיב (ממהירות 0)
- BCAּּ+RCTA – מערכת לניטור רכבים בשטח מת, כולל מניעת מעבר לנתיב לא פנוי ומערכת לניטור תנועה חוצה מאחור, כולל בלימה (עד מהירות 8 קמ”ש).
- HBA – מערכת תאורה גבוהה אוט’
- SEW – מערכת להתרעה על פתיחת דלת כאשר יש תנועה
אבזור נוחות:
- מסך מולטימדיה מקורי בעברית בגודל 12.3 אינטש, כולל ניווט WAZE מובנה, קישוריות Android Auto ו Apple CarPlay ומצלמה אחורית מקורית
- לוח מחוונים בגודל 12 אינץ’ עם תצוגה דיגיטלית ומסך מידע בגודל 4.2 אינטש
- בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור.
- מושבים קדמיים חדשים הכוללים מתלה מעילים בגב משענת הראש, וו תליה וכיסי אחסון בגב המושב ושקע USB-C בדופן המושב.
- בלם יד חשמלי עם Auto Hold
- מפתח חכם עם אפשרות הנעה מרחוק
- תאורה קדמית LED
- חיישני חניה אחוריים
דגם HEV (1.6 טורבו הייבריד) מוסיף
בטיחות
- FCA משודרג הכולל בלימה אוט’ בעת פניה שמאלה בצומת
- SCC בקרת שיוט אדפטיבית
אבזור נוחות:
- כיוונון חשמלי למושבים קדמיים
- חימום ואוורור מושבים קדמיים והגה
- ריפוד עור
- חלון גג פנורמי נפתח
- בורר הילוכים בצורת חוגה Shift By Wire
- משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה
- משטח טעינה אלחוטי
דגם GT-Line (1.6 טורבו פלאג אין) מוסיף:
- ריפוד עור בשילוב זמש
- זיכרון למושב נהג
- חימום מושבים אחוריים
- דלת תא מטען חשמלית, כולל פתיחה ללא מגע
- תאורה קדמית Matrix Led אדפטיבית
- לוח שעונים דיגיטלי 12.3 אינץ’
- חיישני חניה קדמיים
- תאורה אחורית LED
- הנעה כפולה, כולל Terrain Mode
- חבילת GT-Line
- חישוקי 19 אינץ’
מחירים
- קיה ספורטאז’ 2.0 ל’ בנזין אורבן אוט’ – 164,900 ש”ח
- קיה ספורטאז’ 1.6 ל’ טורבו הייבריד אוט’ – 229,900 ש”ח
- קיה ספורטאז’ 1.6 ל’ טורבו פלאג-אין GT-Line WD4 אוט’ – 238,900 ש”ח
קיה ספורטאז’ – מפרט טכני
מרכב ושלדה
SUV עם חמש דלתות וחמישה מושבים, עם מרכב אחוד. מנועי בנזין , יחידת הנעה היברידית והיברידית נטענת המניעים את הגלגלים הקדמיים והאחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים
קיה ספורטאז’ בנזין
2.0 ל’ / 156 כ”ס SmartStream G2.0
סוג 4 צילינדרים בטור
נפח 2.0 ל’ 1,999 סמ”ק
מהלךXקדח)מ”מ) 97X81
יחס דחיסה 1:10.8
הספק)סל”ד/כ”ס) 156/6,200
מומנט)סל”ד/קג”מ) 19.6/4,500
שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 16
קיה ספורטאז’ הייבריד
1.6 ל’ T-GDI / 230 כ”ס
סוג 4 צילינדרים בטור, מגדש טורבו
נפח 1.6 ל’ , 1,598 סמ”ק
מהלךXקדח)מ”מ) 75.6 x 89.0
יחס דחיסה 1:10.5
הספק)כ”ס/סל”ד) 180/5,500 (מנוע בנזין בלבד)
מומנט)קג”מ/סל”ד) 27/1,500-4,500 (מנוע בנזין בלבד)
שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 16
סוללה ומנוע חשמלי
סוג סוללה Lithium-ion polymer
מתח סוללה(V) 270
קיבולת סוללה(קוט”ש) 1.49
הספק(כ”ס/סל”ד) 60.1/1,600-2,000 (מנוע חשמלי בלבד)
מומנט(קג”מ/סל”ד) 26.9/0-1,600 (מנוע חשמלי בלבד)
הספק משולב(כ”ס) 230
מומנט משולב(קג”מ) 35.7
קיה ספורטאז’ פלאג אין הייבריד
1.6 ל’ T-GDI / 265 כ”ס
סוג 4 צילינדרים בטור, מגדש טורבו
נפח 1.6 ל’, 1,598 סמ”ק
מהלךXקדח)מ”מ) 75.6 x 89.0
יחס דחיסה 1:10.5
הספק)כ”ס/סל”ד) 180/5,500 (מנוע בנזין בלבד)
מומנט)קג”מ/סל”ד) 27/1,500-4,500 (מנוע בנזין בלבד)
שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 16
סוג סוללה Lithium-ion polymer
מתח סוללה(V) 360
קיבולת סוללה(קוט”ש) 13.8
הספק(כ”ס/סל”ד) 91/2,100-3,300 (מנוע חשמלי בלבד)
מומנט(קג”מ/סל”ד) 31/0-2,100 (מנוע חשמלי בלבד)
הספק משולב(כ”ס) 265
מומנט משולב(קג”מ) 35.7
תיבות הילוכים
2.0 ל’ בנזין | 1.6T HEV | 1.6T PHEV | |
סוג | 6AT | ||
יחסי העברה | |||
1 | 1:4.400 | 1:4.639 | |
2 | 1:2.726 | 1:2.826 | |
3 | 1:1.834 | 1:1.841 | |
4 | 1:1.392 | 1:1.386 | |
5 | 1:1.000 | 1:1.000 | |
6 | 1:0.774 | 1:0.772 | |
הילוך אחורי | 1:3.440 | 1:3.385 | |
יחס סופי | 1:3.702 | 1:3.648 |
מתלים
קדמי תומכות מקפרסון , קפיצי סליל ומוט מייצב
אחורי מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב
היגוי
סוג MDPS – כוח, סבסבת מוט משונן בתגבור חשמלי
רדיוס סיבוב (מ’) (2wd/4wd) 5.46
בלמים
קדמי 320 מ”מ דיסקים מאווררים
אחורי 300 מ”מ דיסקים מאווררים
גלגלים
בנזין 2.0 אורבן/הייבריד Alloy 17-inch, 215/65 R17
פלאג אין Alloy 19-inch, 235/50 R19
חלופי בנזין/הייבריד גלגל חלופי מיני
פלאג אין ערכת ניפוח
מידות (מ”מ) חיצוניות
אורך 4,515 רוחב* 1,865
גובה** 1,650 בסיס גלגלים 2,680
מפשק קדמי (חישוק 18/19) 1,630 (1,615) מפשק אחורי 1,637(1,622)
שלוחה קדמית 905 שלוחה אחורית 930
זווית גישה 17 מעלות 26.4 מעלות
מרווח גחון 170
*לא כולל מראות צד
**כולל מסילות גגון
שורה ראשונה/שורה שנייה – פנימי (מ”מ)
מרווח ראש 1,008 998
מרווח רגליים 1,052 996 (פלאג אין 955)
מרווח כתפיים 1,461 1,414
מרווח ירכיים 1,392 1,366
נפח תא מטען (ליטר)
עם ובלי קיפול מושבים
בנזין 591 1,776
הייבריד 587 1,776
פלאג אין 540 1,715
משקלים
2.0 | 1.6T HEV | 1.6T PHEV | ||
משקל עצמי | 1,512 | 1,649 | 1,830 | |
כושר גרירה(כולל בלמים) | 1,650 | 1,650 | 1,350 | |
כושר גרירה( ללא בלמים) | 750 |
ביצועים
2.0 | 1.6T HEV | 1.6T PHEV | ||||
מהירות מירבית (קמ”ש) | 181 | 193 | 191 | |||
0-100 קמ”ש (שניות) | 11.4 | 8.0 | 8.2 |
תצרוכת דלק (ל’/100ק”מ) WLTP משולב
2.0 | 1.6T HEV | 1.6T PHEV |
8.3 | 5.5 | 1.1 |
מחירים
- קיה ספורטאז’ 2.0 ל’ בנזין אורבן אוט’ – 164,900 ש”ח
- קיה ספורטאז’ 1.6 ל’ טורבו הייבריד אוט’ – 229,900 ש”ח
- קיה ספורטאז’ 1.6 ל’ טורבו פלאג-אין GT-Line WD4 אוט’ – 238,900 ש”ח
קיה ספורטאז’ 2022 (דור חמישי חדש) סקירה וחוות דעת
קיה ספורטאז’ 2022 בישראל משווק עם מנועי טורבו בנזין ודיזל