קצת יותר איוניק: יונדאי טוסון 2024 בישראל (מתיחת פנים) מ-184,900₪
יונדאי טוסון החדש 2024 בישראל – אבזור נוחות פרימיום מולטימדיה בהשראת האיוניק 5, וטכנולוגיות בטיחות חדשות, מ-184,900 ₪
כלמוביל החלה בשיווק יונדאי טוסון החדש אשר זוכה למתיחת פנים מקיפה. עם מראה דינמי מלוטש ומודרני יותר מלפנים ומאחור, חתימות תאורה מעודכנות, עיצובים חדשים של חישוקי הסגסוגת ועיצוב פנים חדש לחלוטין בהשראת האיוניק 5. כמו כן נוספו שפע של טכנולוגיות נוחות ובטיחות חדשות אשר אחראיות לשדרוג חווית הנהיגה והנסיעה.
הטוסון החדש ישווק ב- 4 רמות אבזור החל ממחיר של 184,900 לגרסת הכניסה שכוללת אבזור מפואר מעל הסטנדרט, צבע דו-גוני, חיזוקי 18 אינץ’, מצלמה אחורית מסילות בגג ועוד.
הטוסון החדש אשר מכר בישראל כ- 73 אלף רכבים עד היום, הוא הדור הרביעי לרב המכר המצליח של יונדאי עם יותר מ-7 מיליון רכבים שנמכרו ברחבי העולם מאז הושק ב-2004. מתוכם, 1.4 מיליון יחידות שנמכרו באירופה, דבר ההופך אותו לרכב ה- SUV הנמכר ביותר של החברה בעולם ומהנמכרים באירופה.
עיצוב חיצוני
יונדאי טוסון החדש חלוץ הקטגוריה בישראל, מציג מראה מרגש ונועז עם שפת העיצוב “דינמיקה פרמטרית” ופרטי עיצובים דמויי תכשיט המבטיחים את זהותו המובהקת בשוק רכבי הפנאי שטח הצפוף של היום. הסגנון החיצוני המעודכן מעניק לטוסון מראה מוצק ומשמעותי יותר הודות לגריל חדש, חזית הפגוש הקדמי והאחורי בעיצוב מחודש וחתימת תאורת יום בעיצוב ‘כנף המלאך’ מעודכנת וגדולה יותר עבור נוכחות נועזת עוד יותר, ביום או בלילה. חישוקי סגסוגת חדשים משלימים את השינויים הללו. שיפורי העיצוב הקדמיים משלבים אלמנטים של גריל אנכי עם מראה מחוספס.
עיצוב פנים ומערכת מולטימדיה מדגם האיוניק 5
מלבד המושבים ודיפון הדלת המרכזית, הפנים עוצב מחדש לחלוטין, כולל לוח המחוונים, הקונסולה המרכזית, גלגל ההגה ומשענת היד המרכזית.
תא הנוסעים משלב תצוגה פנורמית מעוצבת מחדש בהשראת האיוניק 5 המשלבת צמד מסכים דיגיטליים קמורים בגודל 12.3 אינץ’ לתצוגת מידע ובידור (בחלק מהגרסאות). מערכת זו כוללת מהירויות עיבוד מהירות יותר, צבעים משופרים וגרפיקה חדה יותר יחד עם פריסות אינטואיטיביות לנוחות שימוש משופרת. עיצוב הפנים של הטוסון מעניק תחושה פנורמית פתוחה המקנה שדה ראיה רחב ויחד עם ממשק מולטימדיה חדיש מאפשרים נוחות ושימושיות.
הקונסולה המרכזית, גלגל ההגה ופאנל הדלת עוצבו מחדש לשימושיות גבוהה. פאנל חדש הממוקם מעל תא הכפפות מוסיף שטח אחסון לנוסעים במושבים הקדמיים. שינויים פנימיים נוספים כוללים משענת יד חדשה ועיצוב מעודכן לדיפוני הדלת העליונה. המושבים עודכנו גם הם וזוכים לריפודים העושים שימוש בחומרים וטקסטורות חדשים. בקרת האקלים האוטומטית הכפולה קיבלה תצוגה חדשה.
דגם ה-Premium Turbo 1.6 כולל צבע דו-גוני עם גג שחור, פס קישוט בסף הדלת, ווילונות מכאניים בדלתות אחוריות, מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן 12.3 אינץ’ עם חיבור אלחוטי ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי 4.2 אינץ’, דיבורית BT ומצלמה אחורית הנשלטת גם באמצעות כפתור, מסילות גג, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, שמשות כהות, מגב נסתר ומתז בחלון האחורי.
תאורת LED ראשית, תאורת יום LED-DRL, חיישן אורות, חיישן גשם, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת בקרת אקלים למושב האחורי, פתיחה וסגירה של השמשות משלט הרכב, מפתח חכם להתנעה וכניסה ללא מפתח, אפשרויות כיוון משענות גב בספסל האחורי, ניפוח גב תחתון למושב נהג, מערכת Stop And Go , בורר מצבי נהיגה DRIVE MODE (ECO, NORMAL, SPORT), שקע 12V ושני שקעי USB (רגיל ו- C) בקונסולה המרכזית ו-2 שקעי USB במושב האחורי, שקע 12V בתא המטען וחישוקי סגסוגת 18 אינץ’. כמו כן כולל גלגל חילופי רזרבי בגודל מלא. מחיר 184,900 ₪.
דגם ה-Panoramic Turbo 1.6 מוסיף גג שמש פנורמי נפתח, תאורות LED פנימית, תאורת אווירה ואפשרות כוונון מושב נוסע לגובה. מחיר 192,900 ₪.
דגם ה- Luxury Turbo 1.6 מוסיף גם חישוקי סגסוגת 19 אינץ’, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, פונקציית Shift-By-Wire בורר הילוכים על מוט הגה, אשר משחרר שטח שימושי יותר באזור הקונסולה המרכזית, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ’, מראה פנימית מתכהה אוטומטית נגד סינוור, פנסים אחוריים משולבים LED, קיפול שורת מושבים אחוריים בלחיצת כפתור ודלת תא מטען חשמלית. מחיר 204,900 ₪.
דגם ה-Elite Turbo 1.6 מוסיף מושבים קדמיים חשמליים כולל כיוונון גב תחתון. ריפודי עור הכוללים חימום ואיוורור מושבים קדמיים, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני חניה הקפיים ומערך מצלמות היקפיות 360. מחיר 219,900 ₪.
אבזור בטיחות
דגם ה-Premium כולל מערכת שבע כריות אוויר עם כרית צד מרכזית ייחודית:
הטוסון החדש מצויד במערכת משופרת של 7 כריות אוויר, הכוללת כרית אוויר מרכזית חדשה בשורה הראשונה. הדבר מונע מהנוסעים בשורה הראשונה להתנגש זה בזה במקרה של התנגשות וממזער את הסיכון לפציעות חמורות כאשר כריות האוויר נפתחות אוטומטית בעקבות פגיעה קדמית או צדדית.
FCA – כולל בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב, דו-גלגלי ולהולכי רגל ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית.
LKA – מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה.
DAW – מערכת סיוע לערנות לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. עובדת במקביל ל- LVDA המזהה השתהות של הנהג ברמזורים ומספקת התרעה במידה והרכב מלפנים כבר החל בתנועה.
LFA – מערכת לשמירה אקטיבית של הרכב במרכז נתיב הנסיעה באמצעות תיקוני היגוי. המערכת עובדת בשילוב מערכת LKA לזיהוי גבולות הנתיב וסימני הדרך עם מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב.
ROA – מערכת המספקת חיווי עבור תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.
ISLA– Intelligent Speed Limit Assist מערכת חדשה המזהה גם תמרורי מהירות המסייעת לשמירת מהירות חוקית. המערכת מספקת התראות ויזואליות וקוליות לנהגים במידה ונוהגים מהר מידי וחורגים ממגבלת המהירות המותרת, כשבמידת הצורך מסוגלת להתאים את המהירות בצורה אוטונומית על ידי שימוש בבלמים.
בקרת שיוט עם מגביל מהירות קרוז קונטרול.
HBA – תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכב הנוסע מלפנים או תנועה הנוסעת ממול ומשנה את גובה אלומת האור אוטומטית כדי למנוע סינוור.
דגם ה-Luxury כולל בנוסף:
FCA JT עם תנועה חוצה בצומת: בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב, דו-גלגלי ולהולכי רגל ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית. המערכת כוללת בלימת חירום במהלך פניה בצומת במידה וישנה תנועה חוצה.
BCA– מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב “בשטח מת”.
ה-Rear Cross-Traffic Collision Assist (RCCA) החדש מפעיל אוטומטית את הבלמים כאשר הוא מזהה כלי רכב חוצים בזמן נסיעה לאחור. זה מפחית את הסיכון להתנגשות מאחור ומגן על הנהגים ועל נוסעיהם.
SCC – בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים.
דגם ה-Elite כולל בנוסף:
PCA – מערכת אקטיבית להתרעה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה.
צג ה-Blind-Spot View (BVM) החדש של הטוסון החדש מספק צילומים ממשיים משני צידי הרכב במטרה להגדיל את שדה הראיה ולהימנע מ”שטח מת”. כאשר הנהג מאותת שהוא מחליף נתיב, מסך המכשיר מציג את הצילום האחורי הרלוונטי בצד שמאל או ימין.
מנועים
מנוע 1.6 ליטר T-GDI SmartStream משלב מערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה ומגדש טורבו, ומערכת חדשה של תזמון שסתומים משתנה רציף CVVD. המנוע מספק 158 כ”ס עם רצועת כוח רחבה בה מתקבלים 27 קג”מ בטווח שבין 1500 ל-4500 סל”ד ותאוצה מ-0 ל– 100 קמ”ש ב- 9.9 שניות. המנוע משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד DCT משופרת מהדור השני.
מחירים:
גרסה | מחיר בש”ח |
Premium 1.6T | 184,900 |
Panoramic 1.6T | 192,900 |
Luxury 1.6T | 204,900 |
Elite 1.6T | 219,900 |
מידות
מידות מ”מ | |
אורך | 4500 |
רוחב | 1865 |
גובה | 1650 |
מרווח סרנים | 2680 |
מרווח מהקרקע מינימאלי | 170 |
מרווח רגלים מושב קדמי | 1052 |
מרווח רגלים מושב אחורי | 996 |
מרווח ראש מושב אחורי | 1000 |
מרווח ראש מושב אחורי | 980 |
מרווח כתפיים מושב קדמי | 1464 |
מרווח כתפיים מושב אחורי | 1428 |
מרווח מותניים מושב קדמי | 1385 |
מרווח מותניים מושב אחורי | 1367 |
מרווח ראש מושב קדמי | 966 |
מרווח ראש מושב אחורי | 980 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 515 |
נפח תא מטען בקיפול מושבים (ליטרים) | 1694 |
משקל עצמי (ק”ג) | 1429 |
קיבולת מיכל דלק (ליטרים) | 54 |
יונדאי טוסון החדש 2021 (מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר) מ-159,900 ש”ח
המדריך ליונדאי טוסון: טיפולים שוטפים, עלויות וכללי זהב לשמירה על הרכב