שוטי שוטי ספינתי – מבחן דרכים פורד פוקוס

עגלה אתם קוראים לה, אין לכם בושה? היא בסך הכל צריכה להתחמם קצת ..זה בטח לא זר לכם. פורד פוקוס – שווה בדיקה

ענת דניאל


זוהי המכונית הראשונה שלדעתי גם ‘נסיעת מבחן’ קצרה תעשה לה עוול, פשוט אסור לחרוץ את דינה על סמך כמה קילומטרים. אני מודה, בתחילת ‘מבחן הדרך’ רציתי לעשות פרסה ולהחליף אותה באחרת, ולבחון אותה בימים שאהיה במצב רוח רגוע ונוח יותר, כיאה למכוניות מסוגה. נשבעת שפיהקתי אחרי מספר קילומטרים.
אבל, איזה פלא, בחציית הקילומטר ה-30, משהו נפתח בה, הרגל הייתה קלה על הגז, והנסיעה זרמה.
לזה תוסיפו את היותה ‘אוניה’ – חזקה ויציבה על הכביש. ומה קיבלתם? רכב אידיאלי למשפחה.

פורד פוקוס 2008
צמודה לקרקע

בתא הנהג חגיגה לעיניים, כל פעם אני מופתעת עד כמה ניתן להרשים אותי בקלות ובמינימום מאמץ.
אין לי קשר לעדה הגיאורגית ובכל זאת, “דז’בורד” עם מעט ברק או צבע מתכת, משביע את רצוני. הפלסטיקה באיכות גבוהה, האבזור פשוט וטוב, המיזוג חזק ואפקטיבי ופשוט להפעלה.
מערכת השמע מבית SONY, וללא ספק היא ‘עושה את העבודה’, מאידך צריך להתרגל וללמוד אותה – כל לחצן והפונקציות שלו כאשר 
אפשרויות כיוון השמע בה מוגבלות (כיוון bass & trable).  

סך הכל

פונקציונאלית

קצת מתכת לא יזיק



המושבים ברכב משובבים! (אין מילה אחרת..) ריפודים איכותיים, ונאים, שלוש תומכות ראש מתכוונות, ואם תרצו, קיימת אפשרות פתיחה וקיפול יחסי של המושבים האחוריים. אפרופו מושבים, אם אתם אוהבים לאגור, בגב המושבים הקדמיים יש תאי אחסון נחמדים, מקום ליצירות האמנות של הילדים אם תרצו.


כותונת פסים


הפוקוס מתהדרת בגיר טיפטרוניק בעל ארבעה הילוכים, המתאימים לנתוני ההאצה וההספק שלה (100 כ”ס) בצורה טובה. נהגתי בה מעט באופציית הגיר הידני, אופציה פחות מהנה מנהיגה ב-מאזדה 3 בה ההאצה בכלליות טובה ומהירה יותר -107 כ”ס. כשנתוני ההאצה הם 13.7 שניות של הפוקוס מול 12.4 של המאזדה (אגב, הפוקוס אולי מרגישה כבדה ומהודקת יותר לאספלט, אך שתיהן בעלות משקל זהה). למעשה, שתיהן חולקות אותה פלטפורמה, ואותה שלדה ומכלולים, רק הפוקוס מרגישה ‘כבדה ושמרנית’ ורעותה קופצנית ובעלת פתיל קצר.

מה לגבי המרחב ברכב? הפוקוס מרווחת יחסית למתחרות בקטגוריה שלה, אם ממש תרצו גם כיסא לתינוק, בוסטר לאחיו הפעוט והילד בגיל הבר מצווה, יוכלו לשבת יחד במושב האחורי.
בתא הנהג אין בעיות צפיפות כלל, המושבים נוחים ומרווחים, הזזתם קדימה ואחורה נעשית על ידי סיבוב ידית.   


שלושה ילדים 

תא המטען עמוק ומרווח, עם נפח מכובד של 467 ליטר. לא מתקרב לקיבולת של המגאן, אבל עדיין, מרשים.
אם אין מקום לילד הבכור..אז..


צריכת הדלק, דומה ללא מעט מתחרות בקטגורית המשפחתיות המאסיביות – 9.6 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת. ועם צריכה יותר סלחנית בנסיעה בינעירונית – 13 קילומטר לליטר בקירוב.


סך הכל יותר שבחים מדפקטים. התנהגות הכביש בפורד פוקוס ללא רבב: הנסיעה שקטה ונוחה. התחושה של השיוט והאפשרות להרפות יד אחת מההגה (מדי פעם ..נו), זה בונוס גדול ונקודה למחשבה לפני קניית רכב. פרמטר הביטחון שמספקת ‘פורד’ בכלי הרכב שלה לא יסולא בפז.




יתרונות – אחיזה והתנהגות כביש ראויים לציון.
חסרונות – טעונת שיפור בגזרת הביצועים.

למי כן לנהגים שרוצים ליהנות מהדרך ומאקסטרה יציבות, מנהלים עם תקציב למשפחתית.
למי לא X שוחרי איכות הסביבה ולממהרים.




5 Replies to “שוטי שוטי ספינתי – מבחן דרכים פורד פוקוס”

  1. איפה היית כשעשיתי שופינג לרכב? אני רק שמחה שהפעם בחרתי במאזדה 3 ולא בפורד! אהבתי את הביקורת, קצר ולעניין וכמובן לא משוחדת! עם איך שאת אוהבת מכוניות, אכן שווה להקשיב לכל מילה שלך!

  2. השוואה יפה, וכל מילה נכונה. נסעתי על גרסאות הליסינג גם של המזדה 3 וגם של הפוקוס, ועבורי- הפוקוס לוקחת בגדול. איזו הרגשה כיפית של נהיגה ויציבות ו"מכובדות" היא נותנת! והמרחב, וההרגשה בפנים האוטו- רחוקים שנות אור מהצפיפות והספרטניות היפנית. וגם אף פעם לא הרגשתי שהיא "עגלה" עבורי, כמו שקוראים לה. לגמרי התאהבתי.

  3. היי ענת!
    אחלה ביקורת!
    שאלה לי: ציינת שהמערכת CD6000 טיפה מוגבלת באפשרויות שלה.
    האם בדגמי ה TREND (שנמצאים בצי של AVIS), יש יציאת AUX?
    תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *